Manila!!!

March 16, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 28 °C

He leuke mensen we zijn er: De Filipijnen. Meteen toen we hier aankwamen merkten we al een significant verschil met de rest van de landen die we tot nu toe hebben gezien. Sri Lanka, Thailand en Cambodja waren oud Franse of Engelse kolonies, terwijl de Filipijnen een Spaanse en Amerikaanse kolonie zijn geweest. Vooral de Spaanse invloeden merkten we meteen. De kleuren en mensen lijken wat Latijns Amerikaanser, en de munteenheid hier is ook de Filippijnse Pesos. Erg interessant om dat verschil zo levendig mee te maken.
    Gisteren kwamen we hier aan, na een lange dag vliegen en verblijven op het vliegveld. We vlogen eerst naar Singapore. Dat vliegveld is enorm groot en luxe, met Gucci en Swarovski winkels in overvloed. Een vliegveld kan nog wel zo mooi zijn, helaas ben je er na een tijdje wel klaar mee. Rond 10 uur 's avonds kwamen we hier aan, en voordat we in ons hotel waren duurde dat weer een uurtje. De bureaucratie op het vliegveld was hier wel minder dan in Cambodja. Ons eerste verblijf was erg in de ghetto leek het wel. Het verschil tussen arm en rijk is hier ook heel groot, waardoor er veel mensen op en van de straat leven.
    Vandaag verhuisden we naar een hostel wat meer in het centrum. Overdag gingen Jesse en Jona naar intermuros, een oude Spaanse wijk. Het leek echt op een Europese stad, en een beetje op Galle in Sri Lanka, voor de mensen die zich die post nog kunnen herinneren. Dadelijk gaan we eten. Er is hier vooral veel fast-food. Dat is dan weer een Amerikaanse invloed. Funfact: Filipijnen is volgens het 3e grootste land van de wereld. De kathedraal van Manila is 7x verwoest in aardbevingen en andere natuurrampen, en 1x in de tweede wereldoorlog. Ze hebben hem wel elke keer herbouwd. Deze kathedraal zie je in de verte op foto 9.
    Tot snel.