• Day 121

Lekker zwemmen met de visjes

March 26, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

Hallo hallo, we gingen gister lekker snorkelen. Zoals ik al eerder zei is zwemmen met sardienen en touristische attractie hier, dus dat is wat we hoopten te doen. Het vinden van de school vissen was niet echt een uitdaging, maar om de foto's te krijgen waarmee geadverteerd wordt, zouden we eigenlijk weer moeten gaan duiken ipv snorkelen. Dat gaan we vandaag misschien doen. We zagen tijdens het snorkelen veel vissen, en ook een paar zeesterren. Het rif zelf was mooi, al zag het er wel een beetje dood uit. Ook stopte het ineens, en was er een soort afgrond naar een ongekende diepte. Finding Nemo komt weer naar boven als referentiekader, en dan vooral als Nemo de boot aan gaat raken. Doodeng om weg te zwemmen van het veilige rif, om dan boven open water rond te dobberen.
    We zagen ook heel mooi onweer laatst dat heel ver weg lag, en dat was juist de schoonheid. Het zachte kabbelen van het water vormde een mooi contrast met de wolken die vele kilometers verderop verlicht werden door een onhoorbaar natuurgeweld. Het was een mooi schouwspel. Vandaag dus duiken, relaxen en waarschijnlijk eindelijk de Thaipass aanvragen. Hopen dat hij deze keer beter gaat dan de vorige keer.