Hoi an

May 3, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 23 °C

Inmiddels zijn we met de trein aangekomen in Da Nang, en daarna met een taxi naar Hoi An. We sliepen allemaal heerlijk in de nachttrein, mede dankzij de kinderen die in de cabine zaten te krijsen. Hoi an is van oudsher een stad die domineert in de textielindustrie. Ook nu is het een bekende plek om een maatplek te laten maken. Er zijn zo'n 300 winkels, en vast nog veel meer schimmige zaakjes, die deze dienst uitvoeren. Wij gingen gister naar het oude centrum, een plek die gekenmerkt wordt door de bootjes op de rivier en de lampionnen. Er waren hier ontzettend veel kraampjes die je allemaal dezelfde troep aansmeerden, waar we dus overduidelijk veel hebben gekocht. Vandaag gingen we golven op de golfbaan, iets wat velen van ons nog niet zo vaak hadden gedaan. Youp stal de show. Daarna hebben we lekker gegeten bij een burgertent en scooterden we naar huis. Gister hadden we fietsen gehuurd, maar die gaven ons zoveel ongeluk dat we toch maar weer vertrouwd voor de scooters gingen. Morgen gaan we een kookcursus doen! Zin in. Tot snel.

Ruben: Het is lang geleden dat ik van me heb laten horen maar hier ben ik weer. Sinds ik in chiang mai ben ben ik eigenlijk elke avond met mensen In het hostel gaan chillen. Het uitgaansleven is er wel leuk. Na 2 dagen kwamen tijs en Casper ook in chiang mai aan. We zijn toen nog 1 dag gebleven en daarna hebben we op brommertjes een tocht naar pai gemaakt. De route was erg mooi en je kon lekker leunen in de bochten. In pai zijn we eigenlijk elke avond uitgegaan en op kleine tripjes gegaan overdag. Vanavond is een rustavond dus we gaan nu niet uit. We blijven hier nog een paar dagen en ik vlieg de 10 naar vietnam om de jongens weer te zien.