My son en de eerste keer zon!

May 6, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 26 °C

Hallo luitjes, hier is de laatste update met Emiel en Simon. Morgen gaan zij weg, terug het vliegtuig in naar Nederland. De twee weken lijken heel snel te zijn gegaan. De reis gaat sowieso heel snel voor ons gevoel. Nu nog maar 18 dagen en dan stappen we het vliegtuig in naar huis. Al lijkt het wel eeuwen geleden dat we ooit het vliegtuig naar Sri Lanka in stapten. Een land waar we nu overigens niet meer naartoe zouden kunnen, gezien de huidige staat van het land. Gisteren pakten we snel de scooters en gingen we naar My Son, een hindoeïstisch tempelcomplex uit de Champa tijd. Althans, we dachten dat we snel de scooters gingen pakken. Eerst was Simon de sleutel kwijt, waarop we een uur moesten wachten. Hij lag natuurlijk gewoon in het bakje in de scooter. Daarna wilden we wegrijden, maar bleek een andere scooter ineens niet meer te werken. Toen kregen we een nieuwe. Het complex zelf was mooi, maar wel erg verlaten, en danzij de rode bakstenen leek het allemaal wat neppig. Er was ook een dansgroep een soort traditionele dans aan het oefenen. De locatie was prachtig, de dans wat minder. Desalniettemin deden de dames hun best, en zag het er erg leuk uit. In de avond gingen we nog een keer naar een leuk etenstentje waar we al eerder ook waren, en de eigenaars waren ontzetten blij ons te zien. Youp was wel zijn scooter kwijt, iemand anders had die meegenomen. Soms passen meerdere sleutels op dezelfde scooter. Het hotel wilde Youp laten betalen, maar uiteindelijk hoefde dat toch niet. De scooter is weer terecht. Vanochtend namen we onze eerste ochtendduik in de zee. Het was wat frisjes, maar vandaag was ook de enige echte warme dag tot nu toe. Veel zwembad dus vandaag. Ook deden we een heerlijke oliemassage,die echt geweldig was. We hebben er intens van genoten. Zodadelijk bonte avond, en wat eten. Tot snel

Ruben: Vandaag stonden we wederom laat op. We hebben even een rondje gereden en vanavond gaan we weer uit. Tijdens het eten van onze pizza kwam een hond even langs en de pizza was erg lekker. We blijven nog iets langer in pai en gaan de 8e weer naar chiang mai. 2 dagen daarna zal ik vanuit chiang mai naar Vietnam vliegen om de jongens weer te ontmoeten.