Uit elkaar

May 8, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 28 °C

Hallo hallo, gisteren stonden we heerlijk om 4 uur op om een taxi naar het vliegveld te nemen. Ons vliegtuig (Emiel, Youp en Jesse) vertrok oorspronkelijk om half 9, maar midden in de nacht kwam Youp tot de ontdekking dat de vertrek-en aankomsttijd verschilde per bron. Sommigen zeiden namelijk dat het vliegtuig een uur eerder vertrok. Om het zekere voor het onzekere te nemen moesten wij om 12 uur in de nacht nog naar de balie om een wijziging te maken in onze taxiboeking. Op dat moment waren de drie andere heren lekker aan het feesten. Die bewuste ochtend, op alweer een goddeloos tijdstip, stonden we op, wisten we onszelf en de tassen een taxi in te rollen, en reden we naar het vliegveld. We waren doodmoe. Op het vliegveld kwamen we erachter dat het vliegtuig pas om half 9 ging, dus dat we het toch bij het rechte eind hadden. Toen hadden we afscheid genomen van de rest. Jona gaat naar Nha Trang, Emiel en Simon weer naar huis. Het afscheid deze keer was wat minder emotie. We zien elkaar weer over een kleine 20 dagen, en we waren moe. Wij vlogen naar Phú Quoc, een eiland onder de kust van Cambodja. Ondertussen is Emiel alweer bijna thuis, terwijl Simon, je raadt het al, weer problemen heeft met het vliegtuig. Om een of andere reden is zijn terugticket ook komen te vervallen, dus moest hij noodgedwongen een nachtje in Hanoi blijven en morgen vliegen. Tot snel.

Jona: het waren een hectische 24 uur. Het begon met gisteren uit gaan met Simon en Emiel D waar we vrienden uit Nederland ontmoette (Jannus en Dana). Deze is leuke avond resulteerde wel in een half uur slaap voordat we 4:30 op moesten om naar Da Nang te gaan waar we afscheid namen van Youp, Emiel B en Jesse. Tot 12 uur sochtends was ik een wandelende zombie die overal in slaap viel, maar in de middag na afscheid van Simon en Emiel D te nemen kwam ik weer tot leven en heb ik een duik in de zee genomen en wat dingen gedaan op m’n iPad. Nu zit ik alweer 3 uur in een bus van 11 uur die mij naar Nha Trang gaat brengen. Morgenochtend om 5 uur staat daar de Vietnamese familie waar ik de komende dagen ga verblijven op mij te wachten. Hier later meer over, ik ga slapen, joe.

Ruben: vandaag hebben we uitgeslapen en een massage genomen, voor de rest hebben we niet zoveel gedaan. Vanavond gaan we weer stappen en morgen gaan we waarschijnlijk weer tipsy tuben.