Bali en ubud

May 20, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Hey mensen! Gisteren gingen we naar Ubud. Dat is een klein stadje landinwaarts op het eiland, waar hele mooie natuur te vinden is. We hebben scooters gehuurd, dus een uurtje rijden was voor ons geen probleem. De mensen rijden hier wel vreemd, en het is erg druk op de weg, dus echt comfortabel is het niet. Mooi was het wel. Onderweg hebben we heel veel foto's kunnen knippen, maar helaas kan ik maar 10 foto's toevoegen, dus de rest moet je maar aan je reiziger vragen als je dat echt wilt. In Ubud gingen we wat tempels/paleizen in, maar die waren allemaal vrij klein, dus we waren er ook snel uit. Bali is, in tegenstelling tot de rest van het land, Hindoestaans. De tempels zijn daardoor erg knus en mooi versierd. Mijn persoonlijke favoriet was de lotusbloem tempel, Saraswati tempel geloof ik. Dit was een klein gebouwtje, met daarin een hele grote tuin gevuld met water en lotusbloemen. We konden hier ook lunchen, maar dat hebben we niet gedaan. De meisjes stuurden ons een leuke Italiaan om te lunchen. Daar hebben we gegeten en het was heerlijk. Goed Italiaans eten zoals Italiaans eten hoort. Daarna gingen we nog wat rijstvelden bezoeken. De rit hiernaartoe was vele malen mooier dan de weg naar Ubud. De rijstvelden vielen ook niet tegen. Ruben had z'n drone meegenomen, dus we hebben mooie filmpjes gemaakt. We gingen daarna nog naar rijstterrassen, die ook al heel mooi was. Daarna gingen we naar huis en lekker chillen. Ubud had een hele chill en hippe vibe, net als de rest van het eiland eigenlijk. Het is een soort Ibiza, maar dan met minder Amsterdammers en rustiger. Vandaag hebben we een rustdag, en gaan we misschien nog een strandje pakken. Tot snelRead more