Golven in Uluwatu

May 22, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Hallo, we gingen deze middag op de scooter naar de zuidkant van het eiland, naar Uluwatu. Hier waren heel veel mooie strandjes zei Google maps, en was ook een dans die Jesse graag wilde zien. We stonden weer eens lekker laat op, en gingen net weg toen de schoonmaakster kwam. Die hebben we blijkbaar ook nog, om het een beetje down to eart te houden. We willen niet te luxe gaan leven natuurlijk. Daarna reden we een halfuurtje naar een strand wat er erg mooi uitzicht. Toen we er aankwamen was het een klif. We moesten een muurtje over klimmen om een trapje te vinden dat naar beneden liep. Op het strand speelde zich een natuurgeweld af, met harde golven vol met zand, tegen scherpe rotsen. Best gevaarlijk eigenlijk, maar wel heel mooi. Hier waren ook wat grotjes waar we in konden zitten, om te schuilen tegen het water. Heel goed werkte dat alleen niet. Daarna gingen we door naar strand nummer 2, Warr heel veel surfers waren. Hier dronken we een cola en gingen toen al snel weer weg. Emiel en Ruben gingen zwemmen, de rest durfde toch niet. Hierna aten we een broodje bij La Baracca en gingen we naar een beachbar met een zwembad, om het zand uit onze zwembroek te legen. Daarna was de tempel met de Kecakdans aan de beurt. Dit is een hele speciale Balinese dans, uitgevoerd door een koor van zo'n 70 man die acapella zingen en geluiden maken. Het is een show van ongeveer een uur, en verteld een Hindoeïstisch epos. Het was erg mooi en heel indrukwekkend. We zaten op een mooie plek, op een hoge klif, en dat zorgde voor een waar spectakel. Morgen is onze laaste dag. Van de hele reis. Heel raar om dat te zeggen. Maar we houden jullie op de hoogte. Tot snelRead more