Down to the South

October 24, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Woensdag is het begin van het einde van de reis; we rijden naar het zuiden richting Los Angeles over highway 1, helemaal langs de kust van de Pacifische oceaan.
    De reis mag dan wel tot een einde lopen, maar we hebben nog een prachtige route voor de boeg. Links van ons liggen bergen, rechts kijken we uit over de oceaan. Beneden aan de kliffen liggen strandjes en rotsen waar het schuim opspat. Vuurtorens staan hoog op de klif. In het water scheren surfers over de golven.
    We stoppen bij een strand waar een kolonie zeeolifanten ligt. Het zijn er honderden. Ze liggen allemaal naast elkaar te bakken in de zon. Sommigen zijn aan het stoeien of spetteren lekker in het water. Je hoort de brullende en knorrende geluiden al van ver.
    We slapen die nacht in een park zonder stroom- of wateraansluiting, dus we moeten het hebben van de reserves van de camper. We staan op loopafstand van het strand. De zon is net onder wanneer we hierheen lopen. In stilte genieten we nog even van de kleurenpracht en het ruisen van de branding.

Vandaag (donderdag) staan we voor de eerste ochtendgloren op. We gaan vroeg op pad, want we moeten het laatste lange stuk naar Los Angeles rijden. Nog even kunnen we genieten van de prachtige route langs de oceaan. We passeren mooie, bekende stranden; zoals bij Malibu.
    Na uren non-stop rijden bereiken we Los Angeles aan het begin van de middag. We rijden door naar Hollywood. Als je hier geweest bent kun je deze niet gemist hebben. Op een heuvel zien we de grote, witte, welbekende letters staan: Hollywood!
    Hierna rijden we naar de Walk of Fame. Alle bekende sterren liggen hier op de stoep: een ster met een naam erop. We lopen de straat af en bekijken de vele sterren. We passeren het Chinese Theatre, waar een première van een nieuwe Netflix film wordt voorbereid. De rode loper ligt al uitgerold en de mensen zitten alvast in klapstoeltjes om uren te wachten om een glimp op te vangen van de filmsterren.
    Het is ontzettend heet in de stad en we lopen er al zwetend bij. Om onze innerlijke voorraden weer even aan te vullen eten we een overdadige double cheeseburger.
    Na Hollywood gezien te hebben rijden we nog even langs Beverly Hills; een stad tegen Los Angeles aan, waar vooral veel beroemdheden zoals filmsterren wonen. We zien prachtige, grote huizen en de mooiste auto's voorbij rijden. Na al deze weelde keren we onze eenvoudige camper om, om naar de camping, helemaal aan de andere kant van de stad, te rijden. Het is bizar druk op de wegen en we doen er helaas nog ontzettend lang over. Maar gelukkig, uiteindelijk bereiken we onze laatste camping heelhuids.
    Het laatste nachtje in onze vierwieler is aangebroken!