50 inimest 64.lennust sõidavad 9 päevaga Eestist Itaaliasse ja tagasi Eestisse mugavustega bussis koos giid Tiiuga.
  • Day9

Lõpp

May 4 in Estonia ⋅ ☀️ 2 °C

Nonii. Ja ongi meie reis läbi. Umbes 21:30 jõudsime ühikasse ja nüüdseks on ka asjad lahti pakitud.
    Reis oli väga-väga tore ja vahva, ma olen väga õnnelik, et sain seal käia.
    Kuigi viimased tunnid bussisõitu olin ma juba kannatamatu ja tahtsin juba tagasi ühikas olla, siis kohale jõudes tekkis ikkagi kurbus, et see kõik nüüd läbi sai. 9 päeva järjest elasime oma lennukaaslastega pead-jalad koos bussis. Öösiti hotellides olime küll kahekaupa jagatud, kuid üldiselt oldi ikkagi 3-4 suurema kambana koos, mille vahel ajuti liikumist toimus.
    Harjusime bussis elamisega, istmete vahel üle üksteise turnimise ja kõige muu sellega kaasnevaga nii ära. Kui reisi esimesel päeval olid kõigil kehad kanged ja valusad istumisest, siis sellega harjuti, leiti mugavad poosid, õpiti end kitsastes tingimustes liigutama ning buss muutus hubaseks koduseks.
    Sain tuttavaks lennukaaslastega, ning avastasine ülivahvaid ja toredaid inimesi oma paralleelklassist, kellega ma polnud kunagi varem sõnagi rääkinud.
    Giid Tiiu oli kokkuvõttes väga tore, lõpetas meie reisi äärmiselt südamlikult ning saatis kindlasti korda oma missiooni, milleks oli meisse reisipisiku süstimine.
    Geograafia õpetajat (Küberson) vaatan ma pärast seda reisi kindlasti teise pilguga. Ma poleks uskunud, et ta tegelikult nii mõistlik võib olla. Teised kaasas olnud õpetajad olid inglise keele õpetaja Soolepp, kes on meil ka ühikas ühel päeval nädalas kasvataja, nii et teda tundsime juba niigi hästi ning eesti keele õpetaja Uibo, kes käis meiega eelmine aasta ka Moskvas, nii et ka temast teadsime, mida oodata. Kõik õpetajad olid terve reisi väga toredad.
    Mulle ikka tohutult meeldis. Vaatamata kõigele, mis vahepeal varjutas, jääb see reis väga positiivselt meelde ja oli mega tore ja vahva. Ning Itaali mulle väga-väga meeldis.
    Nüüd aga on aeg kasta ühikas taime, mis meid 9 päeva kannatlikult on oodanud, pakkida lahti kõik asjad ning asuda jälle rutiini.

• Day8

Tšehhi hotell

May 3 in Poland ⋅ ☁️ 10 °C

Jõudsime eile hotelli hiljem kui arvanud olime. Ehk siis umbes kell 3. Meil oli oma kambaga õudne tahtmine midagi teha ja ärkvel olla ning istusime Atsi, Mihkli, Agnese ja Margotiga minu toas. Poole tunni jooksul saime aga aru, et oleme liiga väsinud ning vajusime oma vooditesse magama. Õnneks oli hotell kena ja voodi mugav.
    Hommikul pidi väljasõit olema kell 12 (sest bussijuhtidel peab seaduse järgi olema puhkeaeg vähemalt 9 tundi), kuid toad pidime üle andma juba kell 11. Hommikusöögile minnes möödusime Margotiga Rauno ja Raiko toast, kus käis äratuskell. Hommikusöögilt 25 minutit hiljem naastes käis seal endiselt äratuskell. Nii et reis on tõesti väsitav olnud.
    Täna jõume viimasesse hotelli. Eeldatavasti jõuame umbes südaööl ning jääb vaid loota, et ummikud meid enam ei takista.
    Homme alustame sõitu 9 või 10 ajal ning õhtuks peaksime jõudma juba ühikasse.

• Day7

Tagasitee

May 2 in Italy ⋅ 🌧 15 °C

Tagasitee algas meil juba pärastlõunal. Sõitsime mõne tunnikese veel Itaalias ning edasi siis jälle Austriasse. Seekord meil vedas ning Alpides olles vihma ei sadanud. Nägime lumiseid mäetippe ja lummavaid vaateid. Piltidele salvestada seda väga ei õnnestunud ning õige emotsiooni saamiseks peabki neid mägesid ise nägema, muidu lihtsalt ei taju seda suurust ja vägevust.
    Alpides paratamatult tuleb läbida ka palju tunneleid. Vahetult pärast päikeseloojangut, kui päris pimedaks veel polnud läinud, sattusime ootamatult keset kiirteed ummikusse. Mõningase uurimistöö tegemise tagajärjel Mihkel teada, et ühes viimastest tunnelitest, mille pidime läbima, oli toimunud korralik avarii. Eeldatav liikluse taastamine kolme tunni jooksul... Nojah, nii me seal siis istusime keset Alpe. Vaatasime aja sisustamiseks filmi "Helisev muusika". Tegelikult oli see ummikus istumine isegi mõnus, mitmed hakkasid bussis ringi ronima (seda tehakse muidugi ka sõidu ajal, kuid diskreetsemalt), istuti vahekäikudesse ja bussi tagumisele trepile, ning bussijuht tegi uksegi lahti. Ja liikuma saime õnneks juba 1 tund ja 42 minutit hiljem. Siiski oli see päris kõva viivitus. Oli teada, et seekord jõuame hotelli väga hilja, kindlasti peale südaööd. Nüüd aga siis on eeldatav hotelli saabumine kell 2 öösel. Eks näis, mis kell see täpselt olema saab.

• Day7

Veneetsia

May 2 in Italy ⋅ ☀️ 15 °C

Viimase päeva Itaalias veetaime Veneetsias. Ja see oli väga vahva. Nagu giid meile lubanud oli, jättis Veneetsia kustumatu mulje.
    Sõitsime hommikul bussiga sadamasse. Seal istusime kõik koos laevale, mis meid umbes 45 minutiga Veneetsiasse sõidutas. Veneetsias istusime kohe väiksematele paatidele, mis meile linna servas ja ümbruses pooletunnise ringkäigu tegid.
    Pärast laevasõitu viis Tiiu meid ootamatult väiksesse töökotta, kus valmistatakse erilisest Veneetsia klaasist kujukesi, nõusid, ehteid jms. Pildistamine oli seal keelatud, kuid meile demonstreeriti ühe klaasist hobuse valmistamist ning seejärel näidati sellest klaasist valmistatud nõude vastupidavust. Tädi peksis üsna raevukalt klaasi vastu lauda, mitmed ehmusid korralikult, klaas aga jäi täiesti terveks.
    Seejärel oli meil iseseisvalt aega ringi vaadata. Ka giid tegi linnas ringkäigu ning kõik soovijad võisid temaga ühineda. Alguses kõndisime meiegi temaga kaasa, kuid õige pea jäime siiski maha ja vaatasime omal käel ringi. Veneetsia on tõesti ilus ning kanalitega tänavad ongi täpselt sellised ja ilusamadki kui piltidel, mida varasemalt näinud olime.
    Saime Veneetsiast ostetud veel viimased suveniirid, käisime söömas ning tegime palju pilte. Vaba aega oli meil peaaegu 4 tundi, kuid enamik sellesr ajast kulus lihtsalt suu ammuli ringi käimisele. Ka ilmaga vedas meil. See oli päris soe ning terve päeva paistis päike. Kraade oli aga kuskil 21 ringis ja nii polnud ka liiga palav. Kitsastel tänavatel varjasid majad sageli ka päikest ja nii ei kärssand me ka väga hullusti ära, kuid Itaalia päikest saime siiski tunda mereäärsetel tänavatel ning ka laevaga sõites.
    Veneetsiast bussi juurde sõitsime jällegi laevaga ning siis algas tee Eesti poole.

Viimane Veneetsia hotell

May 1 in Italy ⋅ 🌙 17 °C

Peale San Marino külastust sõitsime Veneetsiast paarikümne km kaugusel asuvasse väiksesse mereäärsesse linnakesse, kus asus meie viimane Itaalia hotell. Toad olid veidi väiksemad kui varasemates hotellides, kuid muidu oli kõik korralik ning personal oli väga-väga sõbralik. Meid registratuuris vastu võtnud meesterahvas üritas lausa eesti keelt purssida.
    Meie toa rõdult paistis meri kätte ning kuna rand tõesti asus vaid paarisaja meetri kaugusel, otsustasime asja üle vaadata. Õhutemperatuur oli küll vaid u 20° C, kuid siiski üpris soe ning registratuuri-onu ütles, et vesi on 16°-20°C, mis baltimere kõrval on lausa supp. Ja nii saingi mina oma elu esimese meresujumise kogemuse vahetult pärast päikeseloojangut Aadria meres koos 20 lennukaaslasega. Vesi oli ülimõnus ja jube vahva oli.
    Rannast läksime edasi otse linnapeale. Jalutasime niisama ringi ja uurisime, mida kohalik kaubandus pakub. Ühes esimestest poodidest, kuhu sisse läksime, astus meile ligi müüja, kes pakkus meile ostmiseks kanepit. Mõtlesime algul, et saime valeati aru, kuid kui ta pakikesed leti alt välja võttis, mõistsime, et tal ongi tõsi taga. Otsustasime, et see pood pole vist meie jaoks ning üritasime võimalikult viisakalt keelduda ja lahkusime kiiresti.
    Järgmine koht, kuhu sisse astusime, oli väike mängukeskus (ma tegelikult ei tea, kuidas seda nimetatakse), kus oli erinevaid mänguautomaate. Sai loopida korvpalli, peksta poksikotti nii jala kui käega, tantsida ekraanil nähtavate liigutuste järgi, mängida rallimänge jms. Olid olemas ka klassikalised automaadid, mis on täis nt mänguasju. Mängudes saadud tulemuste eest sai pileteid ning piletite eest sai jällegi valida mingisuguse auhinna. Veetsime seal hea mitu tundi mängides.
    Kui automaatidest ja raha raiskamisest küllalt sai, jalutasime linnakeses veel ringi ning suundusime tagasi hotelli. Mõtlesime küll oma kambaga istumise teha, kuid õige pea saime aru, et sellest ei tule miskit välja (sest kõik olid väsinud), ning läksime ära magama.

San Marino

May 1 in San Marino ⋅ ☀️ 14 °C

Täna külastasime San Marinot. Kõigepealt sõitsime sinna ümbes 3 tundi. Kohale jõudnud, luges Tiiu meile sõnad peale, et ümbrust jälgiksime ning ära ei eksiks. Seejärel tegime kogu grupiga pooletunnise jalutuskäigu, mille jooksul Tiiu tutvustas meile jällegi ajalooliseid hooneid ning näitas kätte erinevad võimalused vaba aja veetmiseks. Ja siis saimegi kolm tundi iseseisvalt ringi vaadata. Ilmaga meil seekord väga vedas, õues 21° C ja päike.
    Käisime oma pundiga külastamas kolme torni (mis on ka San Marino vapil), sõitmas funikulööriga, ohverdasime põrkepalli, jalutasime vaateid nautides ja kividel turnides ning sõime lõunat. Oleksime küll tahtnud minna veel piinariistade muuseumisse, kuid kahjuks ei jagunud selleks aega. Leidsime kommipoe "Jurassic candy", mis oli nagu tõeline paradiis ning juba sisse astudes pisteti meile nina alla kandik tasuta šokolaadiga. Suurt midagi me sealt ei ostnud, kuid niisama vaadata oli ka põnev. Palju oli kohti, kus müüdi filmikangelaste relvade koopiaid, peamiselt erinevaid mõõkasid. Üks vahvamaid kohti oli veel pood, mis oli täielikult pühendatud vannipartidele. Nii et sealt võis leida palju-palju erinevates suurustes ja kujudes ning värvides vanniparte. Seal oli isegi üks, mis nägi välja nagu lepatriinu (kuigi pardi kuju ja nokaga).
    Vaated, mis igas ilmakaares avanesid, olid tõeliselt lahedad ja ilusad. San Marino on praeguseks külastatud paikadest kindlasti kõige ilusam.

Edasi

May 1 in Italy ⋅ ☁️ 9 °C

Pakkisime asjad ja aeg on lahkuda hotellist, mis on olnud meie koduks viimased 3 ööd ning hakanud tunduma juba sama koduselt kui ühikas.
    Täna käime San Marinos ning ööbime Veneetsia lähedal hotellis.

Uus päev

April 30 in Italy ⋅ ☀️ 15 °C

Kuna itaallased pole internetiusku, nagu meie giid seda ütles, siis on mul siia postituste tegemisega raskusin, kuna hotellis on wifiga üsna suured probleemid.

Käes on aga uus hommik ja täna käime kahes linnas. Kõigepealt sõidame Pisasse, kes soovib, saab külastada nii torni, kirikuid, surnuaedasid kui ka kohalikku marketit. Seejärel sõidame Firenzesse, kus veedame aega õhtuni.Read more

Firenze

April 30 in Italy ⋅ ⛅ 19 °C

Firenze on linn, millest mina tegelikult varem väga palju kuulnud polnud. Giid Tiiult sain aga teada, et seda peetakse Itaalia kultuuripealinnaks.
    Pean ausalt ütleme, et praeguseks külastatud linnadest om Firenze mu lemmik. Eriti just vanalinn. See on üpris kitsaste tänavatega, kus mõlemal pool on erinevad toidukohad ja poekesed. Väga-väga mõnus. Hinnad muidugi on ühed Itaalia kallimad...
    Tegime vanalinnas giidiga kolmveerandtunnise tiiru, ta rääkis meile tähtsamatest hoonetest ning siis oli 2,5h vaba aega ise ringi käimiseks.
    Mu lemmikuks oli üks tilluke muusikapood. Meil polnud sealt möödudes enam palju aega, kuid ma lihtsalt pidin sisse astuma. Mulle niii meeldis sealne õhkkond. Hämara lillaka valgusega ruum, kus mängis mega hea muusika (ei tea, mis laul, aga jube hea oli, rock) seintel olid erinevate 20. sajandi ansamblite plakatid ning kõik kohad olid täis viüüle, kasette ning CD plaate. Kogu pood oli pühendatud peamiselt rockile ja metalile. Õudsalt oleks tahtnud sealt midagi osta, kuid kahjuks polnud aega seal valida ja vaadata.
    Söömas käisime ühes armsas kohakeses ülisõbraliku personaliga, mis oli ka ühtlasi ainus normaalsete hindadega söögikoht, mida nägime. Sõime minilpitsasid, mis olid väääga head.
    Firenze on veel üks koht, kuhu tahaksin kunagi naasta.

Esmaspäeva õhtu ja Pisa teisipäeval

April 30 in Italy ⋅ ⛅ 14 °C

Esmaspäeva õhtul pärast Rooma külastamist jõudsime tagasi hotelli u kell 22. Vahepeal oli sinna tulnud ka üks turismigrupp Poolast (eelmisel õhtul olime meie ainsad külastajad). Sellega seoses käisime Mihkliga rääkimas Mihkli ja Atsi kõrvaltoa elanikega ning olime väga rõõmsalt üllatunud nende nii nende inglisekeele oskusest kui ka sõbralikkusest ja lahkusest. Tahtsime hoiatada, et võimalik, et õhtul/öösel võime olla veidi lärmakad ning palusime, et nad meile teada annaks, kui neid see segab. Naabrid aga ainult naeratasid, ütlesid, et neid kindlasti ei häiri ja et me seltskonda naudiks ("enjoy yourselves"). Kui hakkasime nende juurest juba lahkuma, küsis naine, kust me pärit oleme. Kuuldes, et Eestist, oli ta veidi üllatunud ja paistis isegi segaduses ning ütles, et meie inglisekeele oskuse järgi arvas ta, et oleme inglismaalt või mõnest teisest inglisekeelsest riigist (kusjuures ta ise rääkis ka väga hästi ja soravalt).

Hommikul alustasime sõitu Pisa poole 7:45. Kohale jõudnud, käisime kõigepealt vaatamas, mis kell on meil võimalik torni minna ning ostsime piletid. Seejärel rääkis giid Tiiu meile natuke tornist ja seda ümbritsevatest hoonetest ning leppisime kokku kohtumiskoha, kus 14:15 kokku saama pidime. See tähendas siis, et meil oli veidi üle 2 tunni vaba aega.
    Käisime kõigepealt kohalikus marketis, mille asukoha Tiiu meile kätte näitas. Seejärel jalutasime veidi ringi ning siis suundusime suveniiritänavatele. Lisaks püsivatele putkadele käisid seal ringi musta nahaga mehed, kes püüdsid müüa meile 10 euroga päikseprille ja vöösid, mis väidetavalt olid ehtsad Cucci vööd. See oli lausa koomiline, kuidas nad isegi seda uskuvat tundusid.
    Suveniiriputkade ümber lõime peaaegu tund aega laiaks uurides erinevaid huvitavaid kaupu. Seal oli päris palju asju, mida absoluutselt osta ei tahtnud, aga vaadata oli huvitav. Leidus ka väga huvitavaid ja vahvaid asju. Ostsime väikse kingituse ka oma klassijuhatajale.
    Suveniiriputkade juurest suundusime taas torni juurde. Tegime ära kõik kohustuslikud turismipildid ja seejärel läksime murule päikse kätte pikutama ja marketist ostetud maasikaid ning juustu sööma. Jube mõnus, et meil on reisil kujunenud välja oma kamp (Margot, Mihkel, Agnes, Artur ehk Ats ja mina ning aeg-ajalt ka õpetaja Veronika), kellega ringi käime ja aega veedame. Muidugi on reisi juures jube mõnus ka, et suhtleme tegelikult kõigi reisikaaslastega, oma lennukaaslastega, kellega muidu absoluutselt ei suhtle.
    Ilm oli lõpuks Itaaliale kohane, mõnusalt soe (kuigi veidi tuuline) ning päikseline.
    Torniskäik oli väga vahva. Torni kalle on hetkel 4.4 meetrit (kaldenurk ühtlasi u 4,4°, nagu me murul pikutades arvutasime). Torn on tehtud üleni marmorist ning astmetesse olid tihedast kasutamisest korralikud lohud kulunud, mis tegi üles ronimise natuke raskemaks. Trepist käi oli aga üpris kummaline, sest torni kaldus oleks on vägagi hästi tunda. Vaade tipust oli väga kaunis. Kogu Pisa külastus oli väga-väga tore.
    Ja järgmisena suundusime Firenzesse...