Serengeti National Park - dag 2

August 21, 2016 in Tanzania ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag heeft onze gids Kaleby ons door het centrale deel van het Serengeti NP gereden. Serengeti betekent 'eindeloze vlakte' en dat is een terechte naam voor dit uitgestrekte park, 14763 km groot.
    We begonnen de tour na het ontbijt om 8.30 uur. We zagen een modderpoel met zo'n 200 nijlpaarden. Wat een fantastisch gezicht!
    In het visitor centre hebben we onze lunch gegeten. Hier hebben we ook een korte rondleiding van een student gekregen die als een soort stage toeristen diverse zaken moesten vertellen. Zo hebben we ook nog een beetje bijgedragen aan het onderwijs :-)
    De rest van de dag weer diverse beesten gezien.
    De hoogtepunten van vandaag waren de nijlpaarden, een voorbijtrekkende olifantenfamilie en hyena's en aasgieren die zich tegoed deden aan de restjes van een wildebeest die door leeuwen was gedood.
    Na terugkomst in het kamp genoten van de "zingende Tanziniaanse douche". Aan de buitenkant van de tent zorgde een steward voor de douche door waterzakken op te hangen en dat deelt hij al zingend. Erg leuk vermaak tijdens het douchen.
    's Avonds na het eten werden we van de 'dinner tent' naar onze eigen tent begeleid. Er werd ons geadviseerd om de tent vannacht niet uit te gaan omdat er leeuwen in de buurt van het kamp rondzwierven. Het advies opgevolgd en lekker in ons bedje gebleven tot de volgende ochtend 😊.