Shoppen of museum?

May 17, 2018 in China ⋅ 🌙 27 °C

'S Morgens staan Hilde en ik wat vroeger op dan de rest om eindelijk dan toch eens Tai Chi-ers te gaan spotten op de Bund. Spijtig maar helaas blijken de vogels al gevlogen, ofwel hebben ze het volledig laten afweten wegens de drukkende warmte. Om 9 uur is het al 30 graden en tegen de middag klimt het kwik nog tot de 36 graden. Een dag om niet te veel inspanningen te doen ofwel om geacclimatiseerde oorden op te zoeken zoals musea of shoppingscentra. Liliane kiest voor de eerste optie en na een ommetje door het park kiest ze voor het historisch museum van Shanghai. Met een audioguide in de oren laat ze zich opjagen door een wantrouwige suppoost die haar niet vertrouwt met haar stok.
    De drie anderen kiezen voor de shoppingcentra. We doen er in totaal drie en hopen dat alles in onze koffers past.
    We treffen elkaar terug aan de metro-ingang en gaan samen naar het Shanghai World Circus. We genieten van een wervelende show, met veel emotie omdat er af en toe iets misgaat. Maar gelukkig niet te veel en niet op de cruciale momenten.
    We sluiten de avond af in een familiaal restaurant in de buurt waar we al een keertje geweest zijn. De pintjes en de rijkelijk gepeperde gerechten smaken voortreffelijk. Gelukkig is de rekening niet zo gepeperd dat we nog kunnen nagenieten met een wijntje van weer een geslaagde dag.