• Day 7

Dag 7. Naar Portovenere

September 16, 2018 in Italy ⋅ ☁️ 25 °C

Na ons ontbijt nemen we afscheid van ons appartementje met prachtig terras met palmboom, spijtig genoeg nog niet rijpe kiwi's en genoeg limoenen voor een jaar lang pisco sour en vertrekken naar La Spezia. 95 km aan kronkels, zwevende viaducten en ontelbare tunnels komen we aan in het jachthaventje van Cadiamare waar we de volgende drie dagen onze thuis gaan hebben. Veilig, want op de kade staan er twee kanonnen om ons te beschermen en in en onder het water is er de Italiaanse marine. Nadat we geïnstalleerd zijn vervoegen we de Italiaanse dagjestoeristen in Portovenere. Prachtige uitzichten die gelukkig de parkingperikelen doen vergeten. Terug thuis hebben we nog een badhanddoekavontuur als we de Italiaanse wasdraden uitproberen. Met de nadruk op proberen waardoor we onze handdoek via allerlei kunstgrepen moeten recupereren van de wasdraad van de onderburen. Een mooie dag die we afsluiten in het restaurant van de buren.Read more