Bergmeertje of aquapark?

July 29, 2019 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Een echte puber slaapt lang uit dus we ontbijten laat. Het brood van Van Opstal gaat nog altijd mee dus we hoeven de pubers niet naar de receptie te sturen. C&C beslissen om op de camping te blijven en het zwembad met zijn drie glijbanen verder te verkennen. Bea en ik gaan inkopen doen in Den Aldi alvorens te vertrekken voor een ritje naar weer een bergmeertje. Als we instappen in de auto zien we plots de lucht gevuld met roofvogels. Waarschijnlijk de bewoners van het dierenpark aan de andere kant van de straat die vijf minuten buiten mogen.
    Eerste stop de Chapelle de Pouey-Laün, prachtig uitgehouwen uit de rotsen met een leegstaand hospitaal voor oorlogsinvaliden er rond.
    Dan verder door naar de Barrage du Tech waar we rond het meertje wandelen. Mitzi wentelt zich als zot door de koeienvlaaien om daarna af te koelen in het smaraagdgroene water. Terug op de camping gaan eerst ik en dan Bea toch nog even het aquapark verkennen, uitgezonderd de tobbogans. We eten aan de tent : pasta carbonara.