Yekaterinburg

May 18, 2017 in Russia ⋅ ⛅ 16 °C

De stad die je op vijf verschillende manieren kan schrijven, de stad waar de laatste tsarenfamilie is geëxecuteerd en waar wij eindelijk lekker weer kregen! Na zoveel weken sneeuwstormen en regenbuien zijn wij extatisch met onze 18 à 20 graden :)

Yekaterinburg is een mooie moderne stad en staat volgens mij toch wel het meest bekend om haar grensovergang van Europa naar Azië. We zijn officieel in Siberië, maar deze stad doet erg westers aan met standbeelden van The Beatles, Michael Jackson, een Amerikaanse TGI Friday en grote winkelcentra.

We keken naar de zonsondergang vanaf het hoogste punt van de stad, wandelden langs het water en lagen lekker in het park boekjes te lezen. Morgen gaan we nog even flink wat boodschappen doen en eten inpakken want..
    We beginnen zondagavond aan ons langste stuk in de trein van 58 uur (3 nachten) naar voor ons de laatste stop in Rusland: Irkutsk, waar we naar het Baikal meer gaan! Het is daar nu 30 graden dus de winterjas kan onderin de backpack hoera!