Huangshang (Yellow Mountains)

July 24, 2017 in China ⋅ ⛅ 31 °C

8 uur gehiked door de Yellow Mountains! Het is niet goedkoop om in China een natuurgebied in te gaan, maar toch trekken Chinese toeristen er met busladingen naartoe. Als je in het park bent loop je dan ook tussen hen ingeklemd rond en stoor je je aan de megafoons van de tourguides. Maar als je even wat verder loopt dan zij, heb je het hele oerwoud voor jezelf.
    Koppig als we zijn, gingen wij naar boven lopen in plaats van met de kabelbaan te gaan, zoals alle andere mensen. Nou dat hebben we geweten.. uren aan een stuk klommen we bergopwaarts. Er leek geen einde aan te komen. Het was gelukkig wat koeler in de bergen dan in de stad maar desondanks waren we kletsnat van het zweet. Uiteindelijk kwamen we bovenaan de berg bij een hotel uit, waar we meteen twee blikjes drinken achterover sloegen in de bar. De uitzichten waren van een andere wereld. Prachtige rotsen (meer bruin dan geel overigens), mistige bergtoppen, donkergroene dalen en goudkleurige vogels. We hebben helaas geen apen weten te spotten.. De spierpijn voelen we na vijf dagen nog!