• Day37

Syd till Nord

February 14, 2017 in New Zealand ⋅ 🌙 9 °C

Lång resdag från sydön till nordön, från Marlboroughs vingårdar till snöklädda alptoppar. Ruapehu är 2797 meter över havet och är fortfarande en aktiv vulkan. Vi bor i skuggan av berget men kommer nog att sova gott ändå.
    Dagen börjar med bilåkande till Picton som är färjeläget på Sydön. Vi lämnar ifrån oss hyrbilen och checkar in på färjan för 3,5 timmes överfart till Wellington. Rätt så blåsigt, typ 15 m/s, men soligt och vackert. Tar en shuttle till flygplatsen för att plocka upp nästa hyrbil. Drygt fyra timmar senare, strax efter kl 20, så är vi framme vid Chateau Tongariro som är vårt övernattnitngsställe. Har du sett The Shining så känner du igen hotellet! Lite bubbel och en riktigt god middag så är vi redo att sova gott och ladda inför morgondagens äventyr.

Ragge Stenström

Ertappad med ett glas i handen, igen! 😊

2/13/17Reply
    Fam Johnsson

Mycket vackert!

2/17/17Reply
    Barbro o Sten-Åke

Mest överraskande att det dyker upp i ett landskap som fram till dess var väldigt platt!