Russel - suveränt!

February 18, 2017 in New Zealand ⋅ 🌙 21 °C

Det här är nog det bästa/mysigaste stället vi har varit på under våra 6 veckor på resande fot. Småskaligt och nära med en underbar strandpromenad och en hamnpir där det är ständig aktivitet. Otroligt vänliga och sympatiska människor med ett ostressat sätt som ger utrymme för intressanta samtal.

I dag delade vi på oss för första gången; Britt och Barbro tog snabbåt till en ö som vi hittade på vår Discovery Tour i går. En riktig paradisö med grönt vatten och en mycket badvänlig strand, en utmärkt restaurang och väldigt lite folk. Samtidigt en intensiv båttrafik och mycket att titta på.

Ulf och Stenis på halvdags fisketur på havet. Vi fiskade snapper på 38 meters djup. Rättvist då vi fick 3 var även om Jeff från Melbourne slog oss med sin tungviktare. Mycket trevligt med delfinbesök på köpet. Hajen som vägdes i hamnen var tyvärr inte fångad av oss.

Middag hos Sally's på strandkanten där vi i solnedgången åt vår egen fångst tillagad av restaurangens kock, - här kan man verkligen prata om färsk fisk!

Det går inte att undvika att nämna vår kompis Tom, han dök upp som späckhuggare "Old Tom" i Eden på Australiens sydkust, som bogserbåt i Melbourne och nu som major i Russel, - undrar var han kommer att visa sig nästa gång?