Bye bye Argentinië!

March 7, 2019 in Argentina ⋅ ⛅ 29 °C

Argentinië was onze eerste kennismaking met Zuid-Amerika en dat smaakte naar meer!

Het was direct een goeie test voor ons Spaans. Sommige klanken worden helemaal anders uitgesproken dan dat wij geleerd hadden. Door veel te proberen konden we toch snel onze plan trekken op restaurant, in hotels en in de supermarkt.

Buenos Aires was een aangenaam begin. Wijken als Recoleta, Palermo en La Boca hebben elk hun eigen stijl en karakter. Er zijn veel gezellige groene zones waar je kan sporten of ontspannen tussen de locals.

In Ushuaia, El Chaltén en El Calafate genoten we van de ongerepte natuur. Lange wandelingen, besneeuwde bergen, groene bossen, bevroren meren,… Gooi daar nog wat pinguïns, zeeleeuwen, vogels en flamingo’s bij… meer moet dat niet zijn. En als hoogtepunt de imposante afbrokkelende Perito Moreno gletsjer waar we uren naar konden blijven kijken.

Na een lange tussenstop in Chili gingen we nog een weekje naar het noorden van Argentinië. In deze minder bekende regio werden we verbaasd door de meest kleurrijke bergen die we ooit gezien hebben. Ondertussen genoten we mee van het carnavalfeest dat daar anderhalve week duurde.

Argentinië is gigantisch groot dus wij hebben slechts een paar kleine stukjes gezien. Wellicht zijn er nog schatten te ontdekken op andere plekken. Het land is duur voor toeristen, maar zeker de moeite waard voor zowel natuurliefhebbers als stadsmensen.