Manchester dag 2

August 4, 2019 in England ⋅ ⛅ 23 °C

Good morning!

Vandaag kwamen we rond 08:00 ons bed uitrollen na een warme maar fijne nacht. We hebben ons snel omgekleed en klaargemaakt om op pad te gaan. Bij een locale supermarkt hebben we wat te eten gescoord. Ik had een soort kaas stengel, croissantje en een bolletje. Dat hebben we buiten rustig opgegeten terwijl we mensen aan het spotten waren. Richella kwam met het goede idee om ergens een kop thee te gaan drinken, dus toen we vol zaten liepen we daar naartoe. We liepen de Gay Village binnen en kwamen al snel terecht in een hele leuke 'tea room'. We kregen een super grote pot thee voor ons twee, we hadden de smaak red berries. Heel lekker en de thee was super roze! De blaadjes zaten los in de pot, je kon een klein zeefje in je kopje leggen die dan terwijl je aan het inschenken was de blaadjes voor je opving. De ruimte was helemaal ingericht in Alice in Wonderland stijl, super mooi! Na de thee (die we niet eens op kregen) gingen we door naar The Northern Quarter. Dat is een gebied in Manchester met allemaal leuke winkeltjes en heel veel graffiti op de muren. Super hip dus haha. Daar hebben we ons een tijdje vermaakt. Saartje had een lijstje met winkels gemaakt die het bezoeken waard waren dus die gingen we allemaal af! Toen we daar klaar waren met shoppen gingen we even pauze nemen en wat drinken bij Ezra & Gil. Ook een hele mooie tent en super druk. Daar kocht ik een potje thee voor £2,50 waar ik wel drie kopjes uit kon halen! Richella had een grote kop koffie gehaald. Na de pauze gingen we door naar China Town, wat niet heel bijzonder was maar we zijn er geweest! Vervolgens gingen we naar de Manchester Art Gallery. Allemaal mooie kunst en er was zelfs een ruimte voor de Nederlandse kunst haha! Toen we klaar waren gingen we buiten ergens lekker op een bankje zitten, en natuurlijk begon het precies toen te regenen. Richella trok snel haar paraplu uit de tas en daar konden we even onder schuilen. We hebben lekkere pizza gegeten bij de Pizza Hut en zijn daarna richting het hotel gegaan. Even een powernap gedaan, televisie gekeken en nog wat woordzoekers gemaakt. In de avond gingen we zitten in een bar in The Northern Quarter genaamd The Fitzgerald. Ze hadden daar fijne muziek en het was daar helemaal ingericht in Peaky Blinders stijl, dus ik was al helemaal fan. Richella heeft een cocktail gedronken en ik zat aan de cola (lang leven 17 zijn 😝). Toen we uitgekletst en gedronken waren gingen we weer richting het hotel. We gaan zo lekker naar bed. Ik heb het hier super naar m'n zin en heb nu al zin in morgen!Read more