Birmingham dag 1

August 5, 2019 in England ⋅ ⛅ 16 °C

Hello!

Vandaag werden we wakker om 08:00. De laatste dag in Manchester! We haalden een ontbijtje uit de supermarkt en wat te drinken, ik had een croissantje, een kaas stengel en appelsap. Dat hebben we rustig opgegeten terwijl we naar Manchester Central Liberary liepen. Het was een hele grote mooie bibliotheek met wel iets van vijf verdiepingen! Er waren gigantisch veel boeken en studeer ruimtes, ook piano's en een drumstel haha (lekker rustig). We hebben daar onze ogen uitgekeken en gingen daarna helaas weer naar het station. We mogen Manchester inruilen voor Birmingham. Na ongeveer anderhalf uur in de trein komen we aan in Birmingham. We kwamen midden in het centrum uit het station gelopen en het duurde ook niet lang voor we het Britannia hotel gevonden hadden (ideaal zo'n hotel in het centrum). Ondanks dat we wat vroeg waren konden we al inchecken en naar onze kamer 534. Het is een simpele kamer met een groot bed en een raam (met uitzicht op een muur..). Nadat we onze koffers hadden achtergelaten stapten we de stad in. We hebben wat rond gelopen en een kerk bezocht. Al snel verlieten we de stad opzoek naar wat vintage winkeltjes, daar is een heel ander beeld van Birmingham. Eigenlijk oud veel bruine gebouwen en her en der vies. Maar het was heel tof om dit deel van Birmingham te zien, alsof je een andere wereld in stapt! We kwamen terecht in een oud vintage winkeltje waar Richella een leuk jasje en pins heeft gekocht, ook hebben we nog een tijdje staan kletsen met de eigenaar (ging ons best goed af al zeg ik het zelf). Terwijl we nog steeds heel erg onder de indruk waren van de stad liepen we rustig terug naar het centrum. Omdat het toch wel warm was besloten we wat te halen bij de Mac Donald's. Ik had een kleine Mc flurry met smarties en een frozen strawberry lemonade, de lemonade was heel erg zuur maar wel lekker koud. Daarna zijn nog even een heel groot winkelcentrum genaamd the Bullring ingelopen waar we wat hebben rondgelopen en een paar dingetjes hebben gekocht. We hebben nog maar een super klein deel van dat winkelcentrum gezien maar we waren al best moe. Vervolgens zijn nog even naar boekenwinkel Waterstones geweest waar ik twee kleine souvenirs heb gekocht. Het was alweer tijd om wat te eten dus gingen we naar een wok take away, ik was nog super vol maar Richella had lekker wat noodles. Na het eten zijn we nog even langs de supermarkt geweest en haalden we wat water, cocktails in blikjes en eten. Op de kamer zaten we nog een potje te kaarten en ons drankie te drinken, een lekker rustig avondje. We zitten nu in de lounge want daar is wifi haha, alle twee kijken we wat er allemaal op het internet gebeurd en gaan straks lekker slapen.Read more