London dag 3

August 9, 2019 in England ⋅ ⛅ 23 °C

Hiya!

Alweer dag drie van London! Vandaag gingen we alweer optijd ons bedje uit, na een yogurtje te eten gingen we snel de deur uit want vandaag gingen we heel veel doen! Het was iets van 40 minuten lopen naar Buckingham Palace maar dat was nog prima te doen. Onderweg liepen we nog langs de Big Ben, heel groot maar helaas stond hij in de stijgers en werd er aan gebouwd, maar alsnog leuk om te zien. Vlak voordat we aankwamen zagen we van die bewakers in de leuke pakjes staan, waarschijnlijk stonden ze klaar voor de wachtwisseling. Na eventjes te staan kijken naar wat ze allemaal aan het doen waren liepen we snel door naar waar het allemaal ging gebeuren. We hadden vrij snel een mooi plekje bemachtigd en stonden er helemaal klaar voor. Stuk voor stuk kwamen ze richting het Palace, het ziet er heel leuk uit zo lopen allemaal precies hetzelfde en zien er hetzelfde uit! Ook was er nog een band dus leuke muziek genoeg! We hebben daar zo'n uur gestaan denk ik. Eerst liepen er allemaal bewakers heen en de bands en toen gingen ze wat doen in Buckingham palace. En daarna kwamen er nog meer en ook veel mensen te paard die hele gekke hoedjes op hadden en zwaarden vast hielden. Alle andere bewakers hadden geweren vast. Nadat we uitgekeken waren bekeken we de nieuwe bewakers in hun hokje en hebben we nog foto's gemaakt. Hierna liepen we door een mooi park en gingen we op naar Harrods! Harrods is een heeeel groot winkelcentrum, zeg maar 200 x de bijenkorf (en de prijs ook keer 200). Het had wel acht verdiepingen en elke verdieping was zoooo groot echt een doolhof! Maar wel heel cool om te zien het was heel luxe en prachtig versierd. Nadat we uitgekeken waren liepen we richting de London Eye, wat echt een gigantisch stuk lopen was. Eenmaal aangekomen moesten we even in de rij om de echte kaartjes op te halen maar verder hoefden we niks want we hadden al van te voren geboekt. We hoefden maar even in de rij en we werden nog gecontroleerd of we niks geks bij ons hadden. We konden al rap in zo'n bakje stappen, ze zijn best groot en er is zitplek! Er passen ook echt veel mensen in zo'n ding. We hebben veel foto's gemaakt en genoten van het uitzicht maar voor je het weet mag je er weer uit. Ook zijn we nog even naar een souvenir winkel geweest, ik heb een pin gekocht voor op m'n tas en een leuke sleutelhanger! Hierna gingen we nog even naar het hotel want onze telefoons waren alweer bijna leeg. Na eventjes op te laden, snoepjes te eten en relaxen gingen we op naar de London by night bustour. Dit was weer 47 minuten lopen (arme voetjes). We kwamen keurig optijd en hadden de twee achterste plekjes rechts in de bus. Het was een dubbeldekker met half open dak dus wr zaten mooi in de buitenlucht. Het was echt heel mooi om te zien en het werd ook langzaam donker. Ook hier hebben we veel foto's gemaakt en om ons heen gekeken en genoten van het uitzicht. We herkende veel plekken waar we al waren geweest. De bus was echt top! Daarna hebben we nog even wat gegeten bij de mac, ik had patatjes en een kleine mc flurry mars. Rustig liepen we weer naar het hotel en nu lig ik al lekker in bed. Ik heb vandaag trouwens 32.252 stappen gezet! Ik heb al zin in morgen!

Bye!