Engeland

• 385kilometers

Manchester dag 1

August 3, 2019 in England ⋅ ⛅ 21 °C

Hello love,

Vandaag zijn we naar Engeland gegaan! Om 05:40 ging de wekker en rond 06:15 zat ik met papa in de auto op naar Schiphol! Op Schiphol zien we al snel Richella en haar ouders. Samen nog even de ponden ophalen en de grote koffer ingecheckt. Al snel moest ik afscheid nemen van papa en Richella haar ouders. Nadat we soepel door de douane zijn gekomen hebben we nog een veelste duur saucijzenbroodje gegeten en huppelde we snel naar de gate. Met een beetje vertraging zaten we al snel in het vliegtuig, Richella bij het raam en ik kon gemakkelijk mee spieken vanaf de middelste stoel. Na een gemakkelijke vlug waren we geland in het o zo mooie England, Manchester om precies te zijn. Snel mijn horloge een uur achteruit gezet en de koffer weer opgehaald en we gingen door naar de trein. We zaten nog maar net en we werden al gecontroleerd, dus ons kaartje hadden we niet voor niks gekocht. Na zo'n 25 minuutjes kwamen we aan bij station Manchester Piccadilly. Snel door naar het hotel, inchecken, spullen dumpen en op avontuur! We hebben een hoop rond gelopen in de stad, koekies gegeten, veel leuke winkeltjes gezien en nog ergens lekker wat gedronken en nacho's gegeten. Giga geweldige schoenen gekocht, naar een hele oude bibliotheek met een expositie geweest en daarna nog wat lekkers gehaald bij de Mac Donald's (ze hebben daar veel meer andere dingen dan in Nederland, oneerlijk!). Daarna zijn we rustig naar het hotel gelopen. Nu zitten we beide in onze veelste warme kamer, zit Richella rustig op haar telefoon en aanbid ik mijn nieuwe schoenen. Morgen weer een nieuwe dag, zin in!Read more

Manchester dag 2

August 4, 2019 in England ⋅ ⛅ 23 °C

Good morning!

Vandaag kwamen we rond 08:00 ons bed uitrollen na een warme maar fijne nacht. We hebben ons snel omgekleed en klaargemaakt om op pad te gaan. Bij een locale supermarkt hebben we wat te eten gescoord. Ik had een soort kaas stengel, croissantje en een bolletje. Dat hebben we buiten rustig opgegeten terwijl we mensen aan het spotten waren. Richella kwam met het goede idee om ergens een kop thee te gaan drinken, dus toen we vol zaten liepen we daar naartoe. We liepen de Gay Village binnen en kwamen al snel terecht in een hele leuke 'tea room'. We kregen een super grote pot thee voor ons twee, we hadden de smaak red berries. Heel lekker en de thee was super roze! De blaadjes zaten los in de pot, je kon een klein zeefje in je kopje leggen die dan terwijl je aan het inschenken was de blaadjes voor je opving. De ruimte was helemaal ingericht in Alice in Wonderland stijl, super mooi! Na de thee (die we niet eens op kregen) gingen we door naar The Northern Quarter. Dat is een gebied in Manchester met allemaal leuke winkeltjes en heel veel graffiti op de muren. Super hip dus haha. Daar hebben we ons een tijdje vermaakt. Saartje had een lijstje met winkels gemaakt die het bezoeken waard waren dus die gingen we allemaal af! Toen we daar klaar waren met shoppen gingen we even pauze nemen en wat drinken bij Ezra & Gil. Ook een hele mooie tent en super druk. Daar kocht ik een potje thee voor £2,50 waar ik wel drie kopjes uit kon halen! Richella had een grote kop koffie gehaald. Na de pauze gingen we door naar China Town, wat niet heel bijzonder was maar we zijn er geweest! Vervolgens gingen we naar de Manchester Art Gallery. Allemaal mooie kunst en er was zelfs een ruimte voor de Nederlandse kunst haha! Toen we klaar waren gingen we buiten ergens lekker op een bankje zitten, en natuurlijk begon het precies toen te regenen. Richella trok snel haar paraplu uit de tas en daar konden we even onder schuilen. We hebben lekkere pizza gegeten bij de Pizza Hut en zijn daarna richting het hotel gegaan. Even een powernap gedaan, televisie gekeken en nog wat woordzoekers gemaakt. In de avond gingen we zitten in een bar in The Northern Quarter genaamd The Fitzgerald. Ze hadden daar fijne muziek en het was daar helemaal ingericht in Peaky Blinders stijl, dus ik was al helemaal fan. Richella heeft een cocktail gedronken en ik zat aan de cola (lang leven 17 zijn 😝). Toen we uitgekletst en gedronken waren gingen we weer richting het hotel. We gaan zo lekker naar bed. Ik heb het hier super naar m'n zin en heb nu al zin in morgen!Read more

Birmingham dag 1

August 5, 2019 in England ⋅ ⛅ 16 °C

Hello!

Vandaag werden we wakker om 08:00. De laatste dag in Manchester! We haalden een ontbijtje uit de supermarkt en wat te drinken, ik had een croissantje, een kaas stengel en appelsap. Dat hebben we rustig opgegeten terwijl we naar Manchester Central Liberary liepen. Het was een hele grote mooie bibliotheek met wel iets van vijf verdiepingen! Er waren gigantisch veel boeken en studeer ruimtes, ook piano's en een drumstel haha (lekker rustig). We hebben daar onze ogen uitgekeken en gingen daarna helaas weer naar het station. We mogen Manchester inruilen voor Birmingham. Na ongeveer anderhalf uur in de trein komen we aan in Birmingham. We kwamen midden in het centrum uit het station gelopen en het duurde ook niet lang voor we het Britannia hotel gevonden hadden (ideaal zo'n hotel in het centrum). Ondanks dat we wat vroeg waren konden we al inchecken en naar onze kamer 534. Het is een simpele kamer met een groot bed en een raam (met uitzicht op een muur..). Nadat we onze koffers hadden achtergelaten stapten we de stad in. We hebben wat rond gelopen en een kerk bezocht. Al snel verlieten we de stad opzoek naar wat vintage winkeltjes, daar is een heel ander beeld van Birmingham. Eigenlijk oud veel bruine gebouwen en her en der vies. Maar het was heel tof om dit deel van Birmingham te zien, alsof je een andere wereld in stapt! We kwamen terecht in een oud vintage winkeltje waar Richella een leuk jasje en pins heeft gekocht, ook hebben we nog een tijdje staan kletsen met de eigenaar (ging ons best goed af al zeg ik het zelf). Terwijl we nog steeds heel erg onder de indruk waren van de stad liepen we rustig terug naar het centrum. Omdat het toch wel warm was besloten we wat te halen bij de Mac Donald's. Ik had een kleine Mc flurry met smarties en een frozen strawberry lemonade, de lemonade was heel erg zuur maar wel lekker koud. Daarna zijn nog even een heel groot winkelcentrum genaamd the Bullring ingelopen waar we wat hebben rondgelopen en een paar dingetjes hebben gekocht. We hebben nog maar een super klein deel van dat winkelcentrum gezien maar we waren al best moe. Vervolgens zijn nog even naar boekenwinkel Waterstones geweest waar ik twee kleine souvenirs heb gekocht. Het was alweer tijd om wat te eten dus gingen we naar een wok take away, ik was nog super vol maar Richella had lekker wat noodles. Na het eten zijn we nog even langs de supermarkt geweest en haalden we wat water, cocktails in blikjes en eten. Op de kamer zaten we nog een potje te kaarten en ons drankie te drinken, een lekker rustig avondje. We zitten nu in de lounge want daar is wifi haha, alle twee kijken we wat er allemaal op het internet gebeurd en gaan straks lekker slapen.Read more

Birmingham dag 2

August 6, 2019 in England ⋅ 🌙 14 °C

Hiya!

Vandaag ging de wekker weer om 08:00. Na een kort nachtje gingen we weer op pad in Birmingham. Bij een supermarkt in de buurt hebben we weer een ontbijtje gescoord, ik had een croissant en een bolletje met maanzaadjes en die hebben we opgegeten in een soort parkje naast een kerk. Helaas begon het al snel te regenen dus zaten we samen onder de paraplu. Daarna heb ik mijn poncho maar aangedaan en liepen we in de richting naar Birmingham museum and art gallery. Het was een mooi groot en gratis museum over van alles eigenlijk, de egyptenaren, vondsten van vroeger en over dingen van nu. Het was allemaal heel interessant en leuk om te zien. Toen we weer uitgekeken waren liepen we naar the Jewelry Quarter, uiteindelijk was het daar niet zo heel spannend maar er waren genoeg juweliers! Al gauw liepen we weer terug naar het centrum en liepen we the Bullring weer in. Hier hebben we heel veel winkeltjes bekeken en gingen we buiten nog opzoek naar wat vintage winkeltjes waarvan we sommige nooit hebben gevonden haha. Het weer wisselde de hele tijd een beetje maar die poncho wad toch echt wel handig! Echt flinke buien af en toe maar er was genoeg ruimte om te schuilen ☔. Op zoektocht naar nog meer winkeltjes kwamen we uit in the Gay Village en daar had ik een super leuk en hip tentje gevonden genaamd Quarter Horse coffee, ik had weer een potje thee besteld en Richella had een iced latte. Nadat we uitgedronken waren en er nog een tijdje hadden zitten kletsen gingen we weer verder op avontuur door Birmingham. We hadden weet een stuk gelopen opzoek naar een vintage winkeltje en toen we aankwamen ging er net een deur dicht en hoorde we van onder 'Do you two need to be here?' dus zeiden wij maar ja. Toen deed de man weer de deur voor ons open en liet ons binnen, we twijfelde nog of dit wel te vertrouwen was maar gokte het erop. Daarbinnen kwam je uit in een soort halletje en moest je drukken op de bel om de deur te openen en de trap op te gaan naar de winkel. De eigenaar was niet aanwezig en de vriendelijke man liet ons weer naar buiten. Uiteindelijk vond ik het niet heel erg dat we niet naar binnen konden haha. We liepen weer terug naar het centrum en deden een laatste ronde in the Bullring en de winkeltjes daar omheen. We zijn hier helaas nog geen leuke souvenirs tegen gekomen. We besloten nog even naar de kamer te gaan en daarna gingen we wat en Richella had eten bij La Galeria , ik had spaghetti bolognese en Richella had cannelloni Nadat we uitgegeten waren en gedronken (ik vroeg om een watertje en kreeg meteen een fles van 750 mm.. Maar hij was op!) gingen we weer terug naar dr kamer. Nu zitten we in de lounge en gaan we straks naar bed. Morgen alweer weg van Birmingham en op naar London. Time flies when you're having fun!Read more

London dag 1

August 7, 2019 in England ⋅ ⛅ 21 °C

Hallo!

Vandaag ging om 09:00 weer de wekker, na lekker geslapen te hebben mochten we het bed weer uit. We begonnen al snel ons aan te kleden en de spullen op te ruimen. Bij de Tesco hadden we weer wat eten gehaald. Ik had een soort yoghurtje met chocolade bolletjes om meteen en nog een bolletje met maanzaad en een Bueno voor in de trein. We liepen daarna weer terug naar het hotel om de laatste spulletjes te pakken en om ons uit te checken. Hierna gingen we naar de trein. Doei Birmingham, hallo London! We zaten in de trein naar London Eusten en vanaf daar met de trein het centrum in. Was een lange rit, maar we hadden een muziekje in en ik heb nog geslapen dus was prima te doen. Eenmaal aangekomen was het een zoektocht naar het hotel, het hotel ziet er wel anders uit dan op de foto's maar is een prima hotel. Nadat we onze koffers weer hadden gedumpt gingen we naar de Tower Bridge. Hij is echt suuuper groot en hoog, leuk om te zien! We hebben wat foto's gemaakt en zijn er nog overheen gelopen. Daarna liepen we eigenlijk zonder doel een beetje door de stad kijken wat we allemaal zouden tegenkomen. Hier vind je veel: hippe tentjes, zwervers, grote gebouwen en touristen.. Maar we hebben nog maar een klein deel van de stad gezien. Onderweg kwamen we ook nog een coole indoor markt tegen en een hele grote kathedraal tegen, genaamd de St Pauls. Alleen was hij gesloten dus konden we hem niet van binnen bekijken. Ook zijn we nog een souvenirswinkel ingedoken en hebben we wat leuke dingen gehaald. Als avondeten had ik een bratwurst op een broodje en patatjes en Richella een currywurst met patatjes bij 'Herman ze German'. Het was best wel lekker! Na het eten liepen we weer door naar het hotel en hebben we daar even uitgerust en de telefoons opgeladen. We probeerde s'avonds nog naar een leuke bar te gaan maar was niet gelukt, degene waar we in wouden was 18+ en de andere zagen er niet heel leuk uit, dus gingen we weer terug naar het hotel. Nu liggen we in bed en gaan we zo weer slapen. Doei doei!Read more

London dag 2

August 8, 2019 in England ⋅ ⛅ 21 °C

Hoi hoi! Vandaag kwamen we om 08:30 ons bed uit. Ik ging nog even douchen en we hadden ons verder klaar gemaakt. We hadden gister avond al ontbijt gehaald dus we hoefden niet meer naar de winkel, ideaal! We hadden besloten om vandaag niet echt het centrum te bezoeken maar meer daar buiten. Als eerst gingen we naar Camden Town, het is een gebied in London met allemaal leuke winkeltjes en eet tentjes. We hebben daar een tijdje rond gelopen en kwamen op een gegeven moment uit bij een soort markt met allemaal eet kraampjes, Richella had fish and chips en ik had een super lekkere pizza. Daarna liepen we nog een stuk door de stad en gingen we richting de metro. We konden helaas niet met de trein naar Notting Hill dus moesten we een metro kaartje kopen van 4,95 pond ofzo! Maarja eenmaal aangekomen was het daar wel leuk, echt heel veel mooie gekleurde huisjes! Het was een leuk hip dorpje en we hebben daar nog wat gedronken bij een leuk tentje. We hadden beide cola en Richella liet weer eens het glas overstromen dus alles zat er weer onder, hilarisch! Na wat meer rond lopen vonden we het al laat zat (iets na zessen) en gingen we maar opzoek naar de trein wat best een stuk lopen was. Ondertussen zagen we nog meer coole huizen, echt van die grote dure die je altijd in films ziet. We hebben bij de supermarkt nog wat te eten gescoord en zijn daarna naar het hotel gegaan. Nu lig ik te bed en is Richella nog even aan het bellen.
    Morgen weer veel op de planning!
    Doei!

London dag 3

August 9, 2019 in England ⋅ ⛅ 23 °C

Hiya!

Alweer dag drie van London! Vandaag gingen we alweer optijd ons bedje uit, na een yogurtje te eten gingen we snel de deur uit want vandaag gingen we heel veel doen! Het was iets van 40 minuten lopen naar Buckingham Palace maar dat was nog prima te doen. Onderweg liepen we nog langs de Big Ben, heel groot maar helaas stond hij in de stijgers en werd er aan gebouwd, maar alsnog leuk om te zien. Vlak voordat we aankwamen zagen we van die bewakers in de leuke pakjes staan, waarschijnlijk stonden ze klaar voor de wachtwisseling. Na eventjes te staan kijken naar wat ze allemaal aan het doen waren liepen we snel door naar waar het allemaal ging gebeuren. We hadden vrij snel een mooi plekje bemachtigd en stonden er helemaal klaar voor. Stuk voor stuk kwamen ze richting het Palace, het ziet er heel leuk uit zo lopen allemaal precies hetzelfde en zien er hetzelfde uit! Ook was er nog een band dus leuke muziek genoeg! We hebben daar zo'n uur gestaan denk ik. Eerst liepen er allemaal bewakers heen en de bands en toen gingen ze wat doen in Buckingham palace. En daarna kwamen er nog meer en ook veel mensen te paard die hele gekke hoedjes op hadden en zwaarden vast hielden. Alle andere bewakers hadden geweren vast. Nadat we uitgekeken waren bekeken we de nieuwe bewakers in hun hokje en hebben we nog foto's gemaakt. Hierna liepen we door een mooi park en gingen we op naar Harrods! Harrods is een heeeel groot winkelcentrum, zeg maar 200 x de bijenkorf (en de prijs ook keer 200). Het had wel acht verdiepingen en elke verdieping was zoooo groot echt een doolhof! Maar wel heel cool om te zien het was heel luxe en prachtig versierd. Nadat we uitgekeken waren liepen we richting de London Eye, wat echt een gigantisch stuk lopen was. Eenmaal aangekomen moesten we even in de rij om de echte kaartjes op te halen maar verder hoefden we niks want we hadden al van te voren geboekt. We hoefden maar even in de rij en we werden nog gecontroleerd of we niks geks bij ons hadden. We konden al rap in zo'n bakje stappen, ze zijn best groot en er is zitplek! Er passen ook echt veel mensen in zo'n ding. We hebben veel foto's gemaakt en genoten van het uitzicht maar voor je het weet mag je er weer uit. Ook zijn we nog even naar een souvenir winkel geweest, ik heb een pin gekocht voor op m'n tas en een leuke sleutelhanger! Hierna gingen we nog even naar het hotel want onze telefoons waren alweer bijna leeg. Na eventjes op te laden, snoepjes te eten en relaxen gingen we op naar de London by night bustour. Dit was weer 47 minuten lopen (arme voetjes). We kwamen keurig optijd en hadden de twee achterste plekjes rechts in de bus. Het was een dubbeldekker met half open dak dus wr zaten mooi in de buitenlucht. Het was echt heel mooi om te zien en het werd ook langzaam donker. Ook hier hebben we veel foto's gemaakt en om ons heen gekeken en genoten van het uitzicht. We herkende veel plekken waar we al waren geweest. De bus was echt top! Daarna hebben we nog even wat gegeten bij de mac, ik had patatjes en een kleine mc flurry mars. Rustig liepen we weer naar het hotel en nu lig ik al lekker in bed. Ik heb vandaag trouwens 32.252 stappen gezet! Ik heb al zin in morgen!

Bye!

Dag 4 London

August 10, 2019 in England ⋅ ⛅ 19 °C

Hello!

Vandaag stonden we optijd op om te douchen en eten te halen. Ik had van de supermarkt een croissantje, broodje en een lekkere donut. Onderweg naar het centrum aten we een deel op en de rest werd bewaard voor later. Als eerst gingen we vandaag naar Covent Garden. Dat is een gebied in London, er stond een he groot soort winkelcentrum en verder zijn er veel veel winkeltjes en restaurants. In dat winkelcentrum is het helemaal mooi aangekleed met bloemen en zijn er super leuke winkels. Je kijkt daar je ogen uit, ook werd daar nog muziek gemaakt er was een groepje dat viool speelde echt heel mooi. Bij Pop Boutique hebben we alle twee nog een leuke coltrui gekocht en buttons. Ook hebben we in een gek restaurant wat thee gedronken en even uitgerust (onze voeten hebben het heel zwaar). Nadat we uitgekeken waren liepen we door naar Piccadilly Circus. Daar is het ook eigenlijk een en al winkels en daar is de Times Squere van London. Allemaal heel erg leuk om te zien! We zijn zo ongeveer alle winkels in geweest en hebben nog wat snacks gehaald bij de supermarkt. Ik heb nog een lekkere body mist gekocht bij '& Other Stories'. Bij een souvenir winkel heb ik ook nog wat leuke dingen gehaald. Toen we hadden besloten dat het tijd was om wat te gaan eten en op pad waren werden we aangesproken door een man bij een winkel. Hij gaf ons twee monstertjes van creme en sleurde Richella al snel mee naar binnen met zijn verkoop praatje waar je geen nee tegen kan zeggen. Eenmaal binnen kregen we zowat een hele pedicure en ik was al als de doods dat we hier voor moesten betalen. Snel kwam ik met een slechte smoes dat we weg moesten, thank god liet hij ons gaan. Ik moet toegeven wat hij allemaal deed werkte wel, mijn nagel glimt en mijn hand is helemaal zacht. Hierna liepen we snel door naar ons eet tentje. We gingen in Covent Garden crepes eten! Ik had er een met Nutella, witte chocolade en aardbeien. De aarbeien schoof ik door naar Richella verder wat het super lekker! Ik wil niet weten hoeveel calorieën.. Na het heerlijke eten liepen we nog even door de stad, bekeken we wat straatartiesten en kletsen we. Uiteindelijk hadden we een leuk tentje gevonden waar we cocktails gingen drinken (met alcohol joehoe!). We werden de bar uitgezet omdat hij al om 23:00 dicht ging (op een zaterdag?!) dus ik redde mijn cocktail niet op helaas. We liepen rustig weer naar het hotel en nu zitten we beiden op bed! Vandaag hebben we wel 28.147 stappen gezet. Nu eindelijk lekker slapen en rust voor de voetjes.

Doei!

Dag 1 Dover

August 11, 2019 in England ⋅ ⛅ 16 °C

Hi!

Vandaag was de laatste ochtend in London.. We werden rond 9 uur wakker, pakte al onze spullen en gingen ontbijt halen. Al klagend dat we niet weg wouden liepen we naar het station Elephant and Castle. Na ongeveer 15 minuten stapten we uit bij London Sint Pancras en vanaf daar hadden we een trein rechtstreeks naar Dover Priory. We zaten in een mooie trein in een 4-zits naast het raam. Van de rit heb ik niet veel meegekregen want ik lag te pitten😁. Al snel kwamen we aan in Dover, voor mijn gevoel dan. Het was daar een stuk kouder door de harde wind brrr. We gingen opzoek naar het hostel en die hadden we al snel gevonden, het is hier niet echt top maar dat moet je ook niet verwachten.. Nadat we onze spullen hadden gedumpt gingen we naar de krijtrotsen. Dat was nog wel een stukje lopen en we moesten best stijl omhoog. Uiteindelijk boven was het echt suuupppeeerr mooi! Je liep gewoon door de natuur en er was een klein soort van pad gecreëerd. Ik keek echt mijn ogen uit! Het waaide er super hard dus we durfde niet zo dicht bij de rand te komen, het is daar heel erg hoog namelijk haha. We waren best uitgeput en hebben nog eventjes ergens gezeten en liepen daarna weer terug. We hebben er zo'n vier uur rondgelopen! Bij het hostel hebben we nog eventjes gezeten en daarna gingen we eten. We hadden beide pizza en cola, het was lekker maar de pizza was wel echt super vettig! Toen we uitgegeten waren en betaald hadden gingen we nog even drinken en snacks halen bij de supermarkt. Nu zitten we beide op de kamer te chillen en gaan we straks weer slapen. De tijd gaat veelste snel en we moeten alweer bijna weg😫.

Doeg doeg!