Satellite
Show on map
  • Day 20

    Nusa Penida

    July 30, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

    Ubud sloten we af met een geweldige wandeling door rijstvelden. Zonder rijst. Kan gebeuren.

    We reisden door naar het eiland Nusa Penida, waar er prachtige stranden/uitzichten/natuurfenomenen zijn.

    Na heel wat op de brommer rijden, op slechte banen (ik wil niemand meer horen klagen over de wegen in België, echt niet), heel wat spectaculaire uitzichten gezien.

    Kelingking beach
    Grote rots in de zee. Natuurlijk veel mooier dan dat ik dit hier verwoord. De foto doet zelf geen eer aan hoe prachtig dit was.
    Je kon ook naar beneden klimmen naar een helder wit strand. Op sommige plaatsen was het via rotsen die bijna in 90 graden stonden. Ik weet dat het overdreven klinkt, maar geloof mij als ik zeg dat dit niet het geval was.

    Het heeft mij bloed, zweet en mijn witte t-shirt gekost (sorry mama, die is niet meer wit...), Maar wat een prachtig zicht daar beneden. Het koele water maakte het een hemelse verfrissing. Maar niet te ver in zee, de 6-7 meter golven waren niet veilig.

    Broken beach
    Rots in de zee. Beetje Etretat achtig. Hemels blauw water. helaas niet mogelijk om dicht bij het water te komen. Wel prachtig.

    Crystal bay beach
    Mooi strand, weinig volk, zeer aangenaam water. Mooie manier om onze uitstappen af te ronden op deze dag.

    Tot de volgende!

    ✌️
    Read more