• Day 34

Eco Lodge Selemadeg (dag 2)

March 19, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Beter geslapen vannacht! De geluiden zijn wat gewend en Oma's deken draait nu ook goed... Vandaag hebben we niets op het programma, alleen een massage om 16 uur. Een echte Lazy Sunday dus!

Na ons ontbijtje, lekker in de boeken gedoken. Uiteraard moeten we voordat we hier weggaan een keer onder onze eigen waterval hebben gestaan! Dus de zwemkleding aangetrokken en de trap af naar de waterval. Het water is erg helder en niet heel koud. Na wat geklauter over de rotsen kunnen we eronder staan. Das wel een apart gevoel. Heel dicht bij de natuur! Na wat gespetter blijven we nog een tijdje staren naar het klaterende water. Dat is namelijk net zo fascinerend als een kampvuur.

Teruggekomen is alweer tijd voor de (lichte) lunch! Het is wederom heerlijk. Inmiddels is het ook gaan regenen. Onder ons restaurant zijn 4 mensen het rijstterras met de hand aan het omploegen. We krijgen toch een gevoel van schaamte als we eraan denken dat wij hier in alle luxe een lunch zitten weg te eten, terwijl daar beneden die mensen gekleed in lompen (tis ook nog eens heel vies werk) zich uit de naad staan te werken.....

Desalniettemin worden we bijzonder vriendelijk door het viertal begroet als we langs hen teruglopen naar onze kamer. Het regent: dus gaan we weer lezen! Om vijf voor 4 de kimono van het huis aangetrokken. Die zijn "one size fits all". Dat geldt wellicht voor de Balinezen, bij mij ziet het eruit als een bijzonder sexy babydolletje.... We worden opgewacht door 2 dames. Talin krijgt een hot stone massage en ik een "gewone". Mijn dame heeft alle massage commando's in het Engels uit het hoofd geleerd, zonder daarbij aandacht te besteden aan de uitspraak... Dit leidt tot ongemakkelijke situaties als ik verzoeken als: "leedowonabeee" (lay down on the bed) en "plee tu ouwd ostomaaa" (please turn around on your stomach) moet opvolgen.... Maar het is heerlijk! De hot stone van Talin is ook heerlijk wordt mij door haar verteld!!

Het diner vanavond bestaat uit een inheemse vis met rijst en groenten. Best lekker, maar eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we lekkerder hebben gegeten. Na het diner komt een grijze, "over de houdbaarheidsdatum surfer dude" naar ons toe en stelt zich voor als John. Hij blijkt de eigenaar van dit resort te zijn! We babbelen een tijdje met hem en hij verteld ons dat de "Waterfall lodge" waar wij verblijven een jaar geleden is gebouwd en de mooiste is op het resort (dat wisten we al, maar fijn om dat bevestigd te zien...) Verder vertelt hij o.a. hoe de kippen de compost maken voor de groenten dat dit werkelijk een zegen is voor het resort! Leuke vent! We hebben overigens al 3 avonden hetzelfde toetje gegeten (en we eten haast nóóit toetjes!) Twe bolletjes huisgemaakt vanille ijs en iets dat bekend staat als "Eileen's sticky date" een caramelgebakje met een room-caramel saus.... Zooooooo lekker!!!!

Voor het eten hebben we de rugzakken weer ingepakt en, op briljant idee van Talin, verdeeld in 1 rugzak die we in Sanur kunnen achterlaten en 1 rugzak die we kunnen meenemen naar de Gili eilanden. Morgen ongeveer 3 uurtjes sturen naar Sanur.... Straks nog wat lezen en dan: "lights out!"