• Day 7

Le Mole sul Farfa

June 26, 2018 in Italy ⋅ ☀️ 23 °C

We zijn nog een dag hier en vandaag hebben we een makkie. Maar 6km en na de sof van gisteren heeft Stefanno, de uitbater, ons zijn Garmin GPS geleend. Wat een vertrouwen... 😊 Na t ontbijt beginnen we vol vertrouwen aan de wandeling. De PHPD (Pijntje Hier Pijntje Daar) van gisteren is verdwenen dus das alvast een goed begin! De wandeling verloopt voorspoedig en we raadplegen de GPS slechts sporadisch en we lopen goed! Na een paar kilometer komen we in een plaatsje en daar eten we ons eerste ijsje van deze vakantie! Heerlijk! Daar komen we ook onze Engelse vrienden weer tegen.

Het laatste stuk gaat ook goed en nadat we een kleine rustpauze bij een riviertje hebben ingelast beginnen we aan het laatste (steile) stuk van de vakantie, richting de abdij. Stefanno had ons al gezegd dat de abdij zelf niet veel bijzonders is, maar de kerk wel en hij had gelijk. De kerk is erg mooi en rijk met Fresco's. Omdat het nog een uur duurt voordat Stefanno ons weer ophaalt, strijken we neer bij een restaurantje waar we een heerlijk biertje, een schaaltje olijven en een zakje chips naar binnen werken.

Stefanno haalt ons om 16u op om naar zijn opgraving van een Romijnse site en de olijven boomgaard te gaan kijken. Hij verteld boeiend over de opgravingen en de eeuwen oude olijfbomen. Waar hij de tijd, geld en energie vandaan haalt om dat allemaal te combineren met het runnen van een hotel is ons een raadsel....

Terug in t hotel nemen we een lekkere duik in t zwembad en douchen we lekker, voordat we aan het diner aanschuiven. Al met al een lekkere dag! Morgen gaan we met de trein naar Rome voor nog een paar daagjes....!