Dag 6 Silvretta pas met de club

September 19, 2019 in Austria ⋅ 🌙 18 °C

Yes, wederom de Silvretta! Alleen nu met Jan, de hotellier, Erik, Hennie en John de hotelgasten en wij. Bij het ontbijt besloten dat we de route andersom rijden omdat het vrij heiïg is. Buiten aangekomen blijkt het ook nog eens koud! 8°!

We spreken om 0930u bij het bezinestation in t dorp af, tanken tot de rand en vertrekken. Jan rijdt een gloedhagelnieuwe KTM Adventure 1090, dit is de allereerste rit met die motor. Prachtig ding trouwens! Maar zo nieuw dat je de prints op de banden nog kunt lezen!

De anderen rijden allemaal op een BMW R1200GS Triple Black, waar je hier dood mee wordt gegooid. Wij kennen de anderen niet, zij elkaar wel, dus t wordt ff aftasten hoe te rijden. Jan rijdt voor, dan ik, Talin en de rest. Tempo is pittig, maar niet te gek. We komen zonder veel moeite heel goed mee. Bovenop een berg, hebben we even van het uitzicht genoten, maar Talin was zo koud dat ze 1 van de cilinders van 1 van de BMW's gebruikte kas kachel om haar billen op te warmen! Heerlijk verder gereden tot de eerste koffiestop in Warth, vlakbij Lech. Helaas hebben we Willie (Koning Willem Alexander voor de niet Zondag met Lubach kijkers) niet gezien. Wij namen koffie en thee met een pruimen torte, de anderen namen Apfelstrudel met vanille saus en kregen daar spijt van. Wat enorm ding! Gewoon een complete lunch!!

Verder gereden over de prachtigste wegen, tot we bij de lunch aankwamen. Jan kent iedereen in de omgeving, maar dit was voor hem ook een eerste keer bij deze tent. We konden buiten in de zon zitten op een schitterend terras met een fantastisch uitzicht! En het eten was óók nog eens prima!

Weer heerlijk verder gereden, maar (t moet gezegd) ook een saaier stuk gereden voordat we bij het uiteindelijke doel aankwamen: de Silvretta pas! Oplettende lezers zullen zich herinneren dat we die al hebben gedaan! Dat klopt! Maar nu van onder naar boven en vorige keer van boven naar beneden. En geloof ons, dat is totaal iets anders!! Het tempo lag lekker hoog en dat is met dit soort wegen ook absoluut t leukste! Tig haarspeldbochten, lange doordraaiers, van alles wat. T is zo verschrikkelijk gaaf om hier te rijden!! Bovenop hebben we nog een koffiestop ingelast, heeft Jan nog een groepsfoto voor zijn plakboek gemaakt en zijn we weer naar beneden gereden.

Om 1730u weer op t honk en een biertje (of 2, 3 dat weet ik niet meer) in t harnas gedronken. Straks lekker eten, maar nu eerst douchen!!