Schooldagje

June 8, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 30 °C

Op donderdag zijn er altijd 3 ipadlessen (ipv 2) en dat duurt dan de hele schooldag. De kinderen gaan namelijk elke dag van 8 tot 13 (onderbouw iets korter) naar school.

Hanneke ging vandaag nog niet naar school dus heb ik de leeslessen alleen gegeven aan groep 4 en 5. Het clubje van groep 4 gaat langzaam maar zeker vooruit dus dat is heel leuk om te zien.

De leeslessen gingen heel snel voorbij eigenlijk dus stond er alleen nog een iPadles met groep 5 op de planning. We gingen weer hoofdletters oefenen. De kinderen hadden heel veel moeite met het feit dat alleen de eerste letter van een zin een hoofdletter krijgt en niet het hele eerste woord. (OP het dak zit een vogeltje, typten ze dan). Aan het eind van het uur zag ik wel dat bijna iedereen een voldoende had gehaald bij de oefeningen op de iPad.

Toen ik aan het eind van de schooldag naar huis liep, liepen er allemaal kids met me mee, alsof ik een leger vol 8jarige kinderen leid haha!

Terug thuis hebben Hanneke en ik plannen gemaakt voor komend weekend (we gaan naar Paramaribo) en gekeken wat we verder nog willen doen.

Eigenlijk een hele rustige dag dus!

* Op de foto's zie je de kids die me achtervolgden naar huis :) *