Weer een dagje iPad- en leesles!

June 28, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 26 °C

Woensdag is mijn favoriete dag voor de iPads omdat we dan hele leuke klassen hebben. Eerst de kleuters uit groep 2 (die vinden ons vooral heel leuk) en dan groep 6a waar echt hele leuke kinderen zitten.

Met groep 2 gingen we woordjes schrijven op de iPad. Ze zien dan een plaatje van bijvoorbeeld een bal en moeten dan dr b, a en l slepen naar naat het goede hokje. Best een leuke app maar de kinderen vinden het wel heel lastig. De kids worden wel een beetje brutaal (hier gebruiken ze het woord vrijpostig voor alles) dus komen ze echt op je af gerend om te knuffelen/spelen enzo. Heel lief hoor maar soms een beetje too much.

In groep 6 gingen we oefenen met meervoud. Daaraan merk je wel dat t niveau vrij laag ligt want de kids uit groep 6 zijn tussen de 10 en 14 jaar en hebben nog wel moeite met 1 emmer, 2 emmers..
    Het zijn wel hele leuke kinderen in deze klas dus de lessen zijn altijd gezellig.

We hebben na de iPadlessen nog gelezen met de leesclub uit groep 4 en daarna zijn we naar huis te gaan om voor te bereiden voor morgen. Dan gaan we namelijk klassenfoto's maken omdat dat ons leuk leek voor onszelf en voor de school. Een paar foto's willen we laten ontwikkelen (printen dus 😂) en opsturen naar de school. Ik heb er nu al zin in!