Bye bye Big Apple

November 9, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 1 °C

Zou het dan toch lukken om naar het Guggenheim te gaan vandaag?
    Omdat achter ons logeeradres de Subway loop valt het ons op dat er geen metro's lopen.
    Als we alles weer in onze rugzakken hebben gekregen nemen we om 10:30 afscheid van onze gastheer en lopen we voor de laatste keer naar het winkeltje op de hoek voor een kip-bacon roll en koffie.
    De broodjes waren hier heerlijk en dik belegt en de koffie goed en goedkoop.
    Als we bij het Subway station komen zien we dat de Q Line niet rijd dit weekend ivm werkzaamheden. We besluiten naar Church Avn te lopen om de B Line te nemen naar Manhattan. Bij aankomst gaat die ook niet. Grrrr, weer een stuk lopen met volle bepakking om de gratis chuttle bus te nemen naar Barclay station. Daar nemen we de 4 naar Central Park. Eindelijk om 13:30 zijn we bij het Guggenheim. Het ligt een beetje verscholen tussen twee appartementen tegenover Central Park.
    Het Guggenheim is prachtig, zowel qua ontwerp als ook de collectie. Ook was het het enige museum dat we in 3 uur volledig hebben kunnen bewonderen.
    Er was in een van de zijzalen een overzichtstentoonstelling van Robert Mapplethorp en gelieerde fotografen.
    We hadden op onze kamer gisteren al een Subway route uitgestippeld naar JFK. Helaas vielen ook hier een aantal subways uit. Het laatste stuk naar Jamaica Station was er weer een pendelbus ingezet. Al met al nog net op tijd bij JFK. Het inchecken ging vlot. We hadden een lekkere raam plaats. Na de maaltijd in slaap gevallen, boven Londen weer wakker geworden, nog een kwartier voor de landing.