Zeeland

August 2019 Read more
  • -days
  • De Son in See Sien Sakken

August 25, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 26 °C

Nadat we heerlijk in de blote bips hadden gezon't, had ik geen zin meer in koken. Ik stelde voor om in Renesse wat te gaan eten. Bij het verlaten van het strand hadden we de keuze links af of rechtdoor. Een vriendelijk stel vertelde ons dat de weg rechtdoor naar Burg Haamstede gaat. Daar dan maar eten? Ok. De weg naar Burg Haamstede is pittig met een stuk van 14% stijging volgens mijn fietscomputer. Het was rete druk op al de terrassen. Nog één tafeltje vrij bij het Italiaanse restaurant. Het eten was er helaas een beetje lafjes. Om 20:00 ff gecheckt hoe laat de zon onder ging 20:35. Ooh dat moeten we opschieten. Eergisteren was het nog 20:55. De zelfde weg terug, komen we nog 2 échte fietsers tegen. Altijd leuk om even van gedachten te wisselen. Om 20:33 komen we aan op het strand. We zien nog net de Son in de Zee Sakke.
    Lekker naar de camping gefietst waar we nog 2 trippletjes soldaat hebben gemaakt.
    Was weer een fijne dag.

• Het is gelukt.

August 25, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

Na het ontbijt van eieren met spek en slappe koffie gaan we richting de haven van Den Osse.
    Op de parkeerplaats is het weer druk maar bij de haven is er nog geen mens.
    Omdat het best een eind lopen is met de uitrusting besluiten we de bakken alvast op de duikplek neer te zetten.
    Rino zet daarna de auto op de parkeerplaats bij de haven.
    En daar gaan we weer.
    Uitrusting controleren, ademautomaat op de fles monteren, pak aan.
    Blijk ik mijn pak binnenste buiten aan te hebben.
    Dus weer uit en aan.
    Ondertussen zweet ik peentjes.
    Ga voordat ik mijn uitrusting om doe het water in, even afkoelen.
    En dan verblijven we bijna en uur onderwater.
    Het gaat een stuk beter en ik vind het mooi.
    Heb o.a. barracuda’s , haaien en een Portugees oorlogsschip gezien.
    Ja dat hadden jullie niet verwacht hè.
    Het is half twee als we weer boven komen.
    We zouden nog een duik kunnen doen maar daar heb ik geen zin in.
    T’is toch wel een hoop gedoe om te water te geraken.
    We leveren de spullen in, gaan weer naar de camping en pakken de fiets naar het FKK strand.
    Niet te geloven zo rustig het is en wat moeten we nog een eind lopen voordat we er zijn.
    Is dit NL!?!
    Ja dus!!!
    Rond 18.00 gaan we een hapje eten.
    Een visje lijkt ons wel wat, maar er is geen plek te vinden.
    We belanden bij de Italiaan waar we een laffe pizza Calzone en tagliatelle zalm eten.
    Terug naar het strand omdat we de zon in de zee willen zien zakken.
    Onderweg komen we nog een echt stel fietsers tegen.
    Vertel ze over warmshowers.org, waar je als fietser niets hoeft te betalen voor een
    overnachting.
    Net op tijd komen we op de strand aan.
    Mooi einde van weer een leuke dag.

• Op huus an

August 26, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 22 °C

Na de tripples van gisteravond niet zo vroeg wakker. Om 10:00 toch maar de tenten afgebroken en de auto ingepakt. Het oudere Duitse echtpaar naast ons met een caravan van 6 meter plus voortent met houten vlonders en een aanritstent hadden nog niet genoeg ruimte. We hadden onze hielen nog niet gelicht of er werd nog een voortent aan geritst. 🙈
    Vandaag Neeltje Jans het voormalige werkeiland van de Oosterschelde dam. €4,- voor een boottocht over de Oosterschelde dat leek ons wel wat. Onze teleurstelling was groot toen we lazen dat dat alleen in combinatie was met een kaartje voor het pretpark. A € 23,50. No way. Noordzeestrand dan maar. Waar wij ons kostelijk verbaasd hebben over een stel, lees vrouw, die 2 uur heeft zitten pompen om een grote badeend op te blazen.
    Het was inmiddels weer Bloody Hot en hebben een leuke fietsroute door de duinen gevonden. Na koffie met wat lekkers in Burgh Haamstede vonden wij het welletjes.
    Fietsen weer achterop en richting Twente. Na wat kleine files en een omleiding bij Zwolle, Karin weer in Nijverdal afgeleverd.
    Karin het was een tof weekend. Bedankt.

• De laatste dag

August 26, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 25 °C

Ik word om 2.30 wakker met een knallende koppijn.
    Een te weinig cafeïne koppijn.
    En dat terwijl ik maar twee koppen koffie per dag drink.
    Ik val toch weer in slaap.
    Dus gelijk maar een kop Nescafé als ik weer wakker ben.
    De hoofdpijn zakt snel af.
    Gisteravond aan het picknicktafel gesprek besloten naar Neeltje Jans te gaan.
    Dacht dat we voor 4 € een tochtje over de Oosterschelde konden maken maar eenmaal daar aangekomen blijkt het in combinatie te zijn met het entree ticket, 23.50 €, en dat gaan we niet doen.
    Op naar het Noordzee strand.
    Daar tot 14.00 gezeten en toen terug naar huis.
    Nog een koffie gehaald met wat lekkers bij een museum/ bakker.
    Zeeuwse bolussen gekocht, ze waren nog warm, die ik helaas heb laten liggen.
    Wat een eind is het toch en het was druk op de weg.
    Om 20.30 zijn we in Nijverdal, Rino drinkt nog een kop koffie en vervolgt zijn weg naar Hengelo.
    Leuk weekend gehad en we spreken af in ieder geval 1x per jaar te doen.
    En als er zich nog meer vrienden en vriendinnen aanmelden mogen die ook mee.