Cabanaconde

July 13, 2016 in Peru ⋅ 🌧 23 °C

Vi er havnet i en by i Andesbjergene som har een restaurant som tilbyder wifi, og der spiser vi nu, så i kan følge med :-)

Vi tog bussen fra Arequipa til byen i går morges og ankom sen eftermiddag, begge godt køresyge. Vi er i 3300 meters højde. Her er vildt koldt om natten og der findes ingen radiatorer, men dagtemperaturen er dejlig behagelig.

Området er utroligt flot her ved Colca Canyon, som er dobbelt så dyb som Grand Canyon.

I dag har vi blandt andet hiket ud til Cruz del Condor og set en masse kondorer, som er verdens største flyvende fugl.

I morgen skal vi vandre helt ned til Colca river, som er i bunden, til en oase kaldet Sangalle. Det er ca 9 timer derned så vi overnatter og går tilbage via en smutvej, som skulle tage 4-5 timer. Så overnatter vi til den 16. her i Cabanaconde igen og rejser derefter videre til Puno ved Lake Titicaca.

Alt går godt, der går måske lidt længere med opdateringerne, fordi vi er i mere primitive steder.

Billederne er snuppet med mobilkameraet, så de er ikke helt så gode, men vores superkamera har fanget nogle helt vilde billeder, og vi glæder os til at vise jer dem senere :D
    (ændring: nettet er så dårligt her vi har opgivet at uploade billeder, det bliver en anden gang)