7e etappe Rheinfelden naar Arth

July 19, 2017 in Switzerland ⋅ ☀️ 26 °C

Wat werkt ons lichaam toch prachtig. Als een trouwe muilezel doet het al het werk dat mijn veeleisende brein hem opdraagd. Op zo'n rit van 6 uur gaan de benen ongeveer 30.000 keer op en neer. Het aantal hartslagen bedraagt nog meer, ongeveer 40.000. Bedankt fijn lijf, dat je zo hard voor mijn verslaving werkt. Chapeau👏🏻
    Grote hitte in de middag weer dik 30 graden.
    De lunch lekker genoten aan en in een heerlijk koel riviertje, konden we ons even lekker opfrissen en een paar meegebrachte broodjes nuttigen op de beschaduwde rivieroever.
    Tijdens de route hebben we even een angstig moment gehad. Op de fietsroute rijden we regelmatig over onverharde paden gemaakt met losse grote en kleine kiezelstenen. Nu hadden we er echter een die stijl omlaag liep (10%). Dit is met onze smalle bandjes nauwelijks te doen. Het probleem was dat je voortdurend moet afremmen anders ga je veel te hard en val je. Als je rem dan gaan door de smalle profielloze bandjes je wielen slippen tijdens het remmen en dat is net zo gevaarlijk. Maar het is gelukkig goed afgelopen en achteraf was het toch spectaculair.
    in de verte komen de besneeuwde alpentoppen al in zicht.
    Vanmiddag de eerste lekke band Jan was de gelukkige, was zo weer verholpen en weer verder naar Rothkreuz voor nog een korte stop. Toen we net weer vertrokken waren barstte er een geweldig onweer met harde windstoten los.
    Omdat we nog niet helemaal gestoord zijn hebben we toen hebben besloten om de laatste 20km maar met de auto naar het hotel te reizen.
    Vanavond heerlijk gegeten in een echt Italiaans restaurant. Feestavond voor de smaakpapillen.
    Morgen een semi rustdag. Ter voorbereiding op de Gotthard klim morgen een rit van 60km. Daarna gaan we een Alpengletsjer bezoeke.
    Bedankt voor jullie leuke en ondersteunende opmerkingen