• Day 13

Going to the Sun Road, Glacier

July 30, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

Z kempingu Two Medicines przejechalismy wczesnie rano ok 1.5h na kempingi po zachodniej stronie parku. Naszym pierwszym wyborem byl Fish Creek (tak padlo, bez wyraznego wskazania) ale Susan dodzwonila sie tam dzien wczesniej i okazalo sie, ze "Rybny Potok" wypelnia sie juz okolo 7 rano. Z marszu wiechalismy na oddalony 3mile od wjazdu do parku Apgar Campground. Zasady takie same, tj. kto pierwszy ten lepszy i samodzielny check-in. Miejsca szukalismy pol godziny i znowu dopisalo nam szczescie, bo do godziny 10tej tabliczki przy wjazdach do kempingu zamieniono na full. W pospiechu rozblismy namiot i bez sniadania, zeby jak nam sie zdawalo uniknac tlumow ruszylismy w droge.

Going to the Sun to malownicza trasa widokowa przez przelecz Logan przecinajaca cale pasmo nazwane pezez jej badacza, korona kontynentu. Gory wokol maja po ponad 2.500mnpm, dwukierunkowa trasa pnie sie wawozami caly czas pod gore laczac zachod ze wschodem. Po drodze oszalamiajace widoki i przestrzenie mogace przyprawic o lek. Najbardziej urokliwa czesc trasy moga pokonywac wylacznie pojazdy do 21stop. Nasz suburban spelnia ten warunkek wiec nie skorzystalismy z publicznego autobusu. Liczne punkty widokowe oraz czeste ograniczenia do 25mph sprawiaja, ze choc najbardziej atrakcyjny odcinek liczy ok 50mil, to jego pokonanie zajmuje ponad 3h.

Po drodze dluzszy postoj na Logan Pass i szlak pieszy do ukrytego jeziorka.