• Day 32

Podroz Zycia - wpis ostatni

August 18, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Nasza podroz zycia zawieszona byla w Podrozy zwanej Zycie. To ono napisalo scenariusz na zakonczenie tego rozdzialu, dla nas tutaj, i naszych bliskich w kraju.

Trudno pogodzic sie ze strata bliskiej, ukochanej osoby szczegolnie jezeli jest sie tak daleko. Nie zmieniaja tego ani najwspanialasze wspomnienia urokow naszej podrozy, ani wykatkowe przygody jakich tu doswiadczalismy.

Spedzilismy razem niewiarygodny miesiac, podrozujac przez 9 stanow i pokonujac prawie 6tys mil. Doswiadczylismy nie tylko tego kraju, jego pieknej przyrody, wspanialych mieszkancow ale przede wszystkim siebie. Czasem nie jedlismy obiadu, nie bylo gdzie wziac kapieli albo zmarzlismy pod namiotem. Zdarzalo sie, ze bolaly nas plecy od karimaty i dlugiej jazdy lub nogi od dlugiego marszu. Bywalo ze i jedno i drugie. Trzeba bylo wstawac wczesnie, a dni konczyly sie pozno. Byly momenty nerwowe troche grozy i duzo szczescia. Chwile niepewnosci i wielkie triumfy. Popelnilismy pare dosc kosztownych bledow, ale zdobylismy bagaz doswiadczen i bezcenne wspomnienia. Ta wyprawa nie udalaby sie bez nas, my bylismy w niej najwazniejsi. Tworzylismy ja tak jak ona tworzyla nas, nasza osobista historie i wspomnienia, rowniez te najtrudniejsze, dramatyczne z konca tego czasu. Dziewczyny byly wspaniale dzielne i mimo zmeczenia zachowywaly hart i pogode ducha. Bywalo ze najmlodsza Olcia nadawala tempo marszu. Aga dopingowala do dalszego wysilku, a Majcia podtrzymywala nas przy zyciu niekonczacymi sie opowiesciami o wszystkim. To co najbardziej zachwycilo mnie podczas tego miesiaca to my. Nie musielismy jechac do Stanow zeby sie przekonac, ze nie wazne czy pod namiotem czy w hotelu, w gorach czy nad woda, w San Francisco czy w Slawie... mamy siebie i mozemy na siebie liczyc. W tych najtrudniejszych momentach tez.

Ten miesiac nas tez zmienil. Zbudowal nowa mape punktow odniesienia, zrekonstruowal i wzmocnil nasz system wartosci i rodzinnych pryncypiow. Dal nam wzbogacone spojrzenie na przeszlosc, zmieniajac tez nasze przyszle wybory. Pojecia takie jak czas, natura, bycie razem, tu i teraz, dobra materialne, dobroc, uprzejmosc, uczynnosc, pogoda ducha, usmiech, przyjazn, bezinteresowna pomoc, Ziemia i wiele innych maja od tej pory dla nas ubogacona konstrukcje. Kazda chwila tej podrozy jest juz z nami na zawsze, rowniez te ostatnie, najtragiczniejsze momenty. One tez stanowia czesc histori naszej "podrozy zycia".

Jako narrator tego raptularza, kierownik wycieczki, tato, maz i przyjaciel dziekuje Wam moje Kochane za tak wspanialy, niezapomniany czas. Do konca i na zawsze.