Hjemme igen

June 9, 2019 in Denmark ⋅ ☀️ 15 °C

Kom til Danmark for en lille uges tid siden. Fra sidste beretning sejlede vi først til Travemünde og dernæst Heiligenhafen, hvorfra turen gik for motor over Østersøen til Bagenkop på Langeland. Vejret var ok, men garneret med lidt gammel sø fra forrige dages blæsevejr.
    Vi må desværre konstatere, at Frida ikke er af sømandstypen- hun blev dårlig og kastede op flere gange og rystede indimellem som et espeløv. Øv, men mindre end ti sekunder efter vi har lagt til kaj er hun frække Frida igen - let på alle fire poter, logrer med halen, ja tak til en godbid og gø kan hun også. Hun befinder sig rigtig godt på HENDES BÅD , og elsker at sejle når vi er landfast - ingen tvivl om hvem der er kaptajnen. Vi må se tiden an.
    I Bagenkop væltede det ind med både - havnefogeden sagde at der var omkring 150 betalende både, heraf vi var 2 danske og 1 norsk båd, guten tag, guten tag, ja resten var tyske. Vi troede ærlig talt at vi endnu ikke havde forladt Tyskland.
    Mærkeligt og lidt stressende at komme til de store havne, kan bedst lide de små eller alenelivet på en god plads langs bredden af en hyggelig kanal.
    Fra Bagenkop gik turen til Søby på Ærø, hvor vi hyggede et par dage med gode venner fra de franske kanaler og på Thurø fik vi et dejligt gensyn med vore “gamle” sejlervenner. God afslutning på en dejlig rejse.
    Vi er nu på det sidste stræk - har lige været inde og hilse på Omø for at tisse - altså det var Frida selvfølgelig - og ja det er en mærkelig fornemmelse at være på slut, men som skrevet tidligere, så venter der nye oplevelser.
    Vi er glade og taknemmelige for, at vi har haft muligheden for at tage denne tur på fire sæsoner og er sikre på, at vi kan leve længe på på alle oplevelserne.
    Det blev kun til små seks uger i denne omgang - vi havde regner med lidt længere rejse, men vejret har ikke lige været med os, kolde dage og nætter og hjem skulle vi jo alligevel😀
    Tak fordi I har givet jer tid til at være med på vores rejse og tak for jeres likes og dejlige kommentarer.
    God sommer til jer - håber snart vi ses her på siden igen - det er bestemt ikke sidste gang vi er på kanalerne.

Lidt fakta fra rejsen:
    Sømil 3186 som svarer til 5900 km og et par hundrede meter

Havnepenge, kanalafgifter, diesel, antal passerede broer og sluser vi er sluset op eller ned må jeg regne på, på et senere tidspunkt😀

Kærlige hilsner fra
    Leif, Birgit og Frida på