3-5 Otavalo "rustdag"

May 3, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 15 °C

Er zijn hier diverse touroperators die ook fietsdingen doen. Maar geen betere kaarten dan die ik heb en geen goede tips of zo. Dus vertrekken we op een schetsje van het ministerie van toerisme naar de Taxopamba waterval. Eerst langs de molens, een opgraving. Openstreetmap klopt niet, of het was niet. Niets gevonden tenminste. En toen een fietsroute, lekker rustig aan: 5 km. Haha 🤢. 10% krijg ik zelfs zonder bepakking amper geduwd. Maar Karin wist van geen opgeven. Eindelijk, na meer dan een uur duwen: wandelpaadje naar de waterval. Dat wordt zo stijl en blubberig, dus gevaarlijk dat we alsnog opgeven. Grrr.
    Daarna is het gestuiter naar beneden bijna net zo naar, alleen sneller voorbij.
    Daarna rust in hotel (en onweer) en wat gehannes aan fiets (stuurlint, stuur).
    Karin doet boodschappen voor morgen, ik nog een rondje markt, maar ik ben niet in de stemming. Gisteren hebben we voor 50 cent oorbellen gekocht, 28 dollar op de markt ga ik niet eens over in discussie. Ze zijn het vast waard, maar dan verlies ik ze maar weer.
    Morgen gaan we een witte weg op de kaart proberen. Ik vrees dat dat ook eerst heel stijl begint. En geen onderdak zo te zien, dus wild kamperen weer. Hopelijk is de douche hier morgenochtend eindelijk een keer warm.