7-5 Quito

May 7, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 16 °C

Tsja, en toen begon het vannacht te regenen en hield nooit meer op. De weg naar Quito is knetterdruk en klimmen. We proberen een bus maar alles rijdt door. Een meisje heeft een taxi gebeld en we mogen in tweede instantie mee. Naar Quito is 30 dollar. Fietsen in de laadbak. Welbesteed geld want na bijna een uur (!) in de taxi gooit hij ons eruit omdat hij vastloopt in het verkeer. Het regent nog steeds, met zoeken naar een schroef voor mijn bagagedrager zijn we ook nog even zoet. En dan nog een uur fietsen, zijn we net zuid van het centrum. Alle wegen zijn druk of lopen dood. De fietspaden zijn busbaan en/of parkeerterrein. We zoeken een slaapplaats. De man in de eerste hostel is zo ongeïnteresseerd (bolsa de tabacco!) dat we doorgaan naar een hotel. Erg zuur dat hier prima WiFi is waar we allebei geen verbinding mee krijgen.
    We wandelen nog wat (overdekte markt waar Karin kan bellen maar ik niet).
    Uiteindelijk belanden we in een soort MacDonalds met WiFi en Mojito's die op zijn dus we krijgen een Cuba Libre. Volgens mij was de rum op. Het regent alweer😕.