8-5 Aloha

May 8, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 12 °C

Dat zuid van het centrum klopte dus niet. Stinken we 3 kwartier zuid: zien we het fantastische, World Heritage, schuif het maar onder de deur door centrum.
    Eigenlijk heb ik nog steeds het gevoel (na 4 uur fietsen in totaal) dat we Quito niet uit zijn. In ieder geval lukt het ons niet om echt parallel aan de E35 te gaan rijden. Enig voordeel: wat ben ik blij dat ik niet in Quito woon, en wat hebben wij het goed met onze roetfilters en kathalisators.
    Zitten we net te lunchen: wolkbreuk. Wij blij en het wordt nog weer droog ook. Rijden we net weg: 2e wolkbreuk, wel gloeiende.... En ik ben niet zo van in de regen fietsen, maar Karin is nog veel erger. We gaan na het allerergste toch door. Camping op Osmand blijkt een fabriek. We doen nog een stukje parallel ri Aloag. Eerst redelijke keien, dan keurig straatwerk (wel alles zachtjes omhoog) en dan als we het dorp zien liggen, modderbaan omhoog. Karin in z'n achteruit, maar ik vind dat het nog wel kan, vooral omdat ik er niet aan moet denken om weer terug te moeten en dan wéér rode stinkweg. Ben ik net 5 meter op weg: krijgen we een lift van een pick-up. Helemaal super. Dorp ligt aan drukke weg, maar heeft wel hostel met kamer aan de achterkant. We wandelen nog wat, maar erg inspirerend is het niet. Ook de bezienswaardigheid onderweg weer niet kunnen vinden. Wanneer wordt het nou echt leuk?