14-5 Leve Baños

May 14, 2018 in Ecuador

Na het ontbijt vertrekken Karin en ik per fiets richting Puj, de fantastische watervallenweg. Zal vast, maar hij is ook gewoon druk, dus na een paar kilometer slaan we linksaf, zien weer zo'n fantastische kloof, nu in vulkanisch gesteente. En roofvogels, echt vlak boven ons hoofd twee keer. En toen we terug naar de drukke weg gingen zag Karin gelukkig een bord naar 2 watervallen. Was maar 600 meter van die rode weg af, maar meteen in een andere wereld. Zó fantastisch. Naar allebei de watervallen geklauterd (vooral die ene) en nog een stuk ri. een restaurant bovenop. Kreeg ik nog een mega hoogtevrees aanval, maar kreeg het onder controle. En hoefde toen het laatste laddertje niet op omdat er iemand naar beneden kwam die zei dat daar niets te beleven viel.
    Na de lunch (nee laat voortaan maar, die gebakken banaan met kaas) naar de Thermas de Virgin. Gelukkig is het nieuwe moderne complex nog niet klaar. Lig je op je rug in gloeiend heet water naar een waterval te kijken. Helemaal leuk.
    De excursie naar de casa del arbol mislukt bij gebrek aan vervoer. Mischien maar beter ook, want het begint keihard te waaien en het trekt helemaal dicht. Maar nu zijn we al "thuis". Wat een topdag. Diner met maaltijdsalade bevalt ook goed.