19-5 Riobamba rustdag

May 19, 2018 in Ecuador

Ik pas mijn afritsbroek weer! 😁.
    Na een mueslietje in ons "gezellige" hostel, vertrekken we op de fiets naar het centrum voor koffie en markt. We zijn precies op marktdag!
    Ondanks het schaakbordpatroon kost het ons veel moeite om dingen te vinden in Riobamba. We krijgen nog een extraatje omdat je vanuit het hoge park mooi alle vulkanen kunt zien. Behalve vandaag.
    Voor de markt bezienswaardigen we het klooster, wat helaas meer een museum is dan gerestaureerde cellen.
    De markt is een belevenis, helemaal niet toeristisch. Leuk.
    En maar shoppen voor sandalen voor Karin. Lukt daar niet, dus we vertrekken naar het winkelcentrum. Wat een afschuwelijke plek. En ondanks 3 grote schoenenwinkels, geen sandalen. Vanwege rustdag en hoogtelijnen en doen we voor 3 dollar een taxi naar Guano, want daar zijn ook warme baden zegt mijn kaart. Taxichauffeur weet van niets en er staat alleen een waterpretpark aangegeven, dus we gaan gewoon naar het centrum. Erg relaxed stadje, wat bijna geheel bestaat uit schoenenwinkels. Toch weer niet gelukt. En bijna iedereen heeft hier blijkbaar aambeien!
    Met de bus weer terug voor 30 cent p.p.
    We zien nog de Turungahua en mogen van een bewaker door zijn hek voor mooiere foto's. Tof is zoiets.
    Onze papipollo is dicht vandaag dus we doen brood.