23-5 Caluma

May 23, 2018 in Ecuador

De dag begint goed met Karins been wat er goed uitziet, en een leuk weggetje Guaranda uit. Na 2 km rijden we alleen al verkeerd, wat extra klimmen oplevert. En dan de goede weg. We zouden toch afdalen naar zee? Dus klimmen we naar 3200 en horen dat de weg nog 10 km doorklimt. En weer met 7-12 % en dat houden we gewoon niet vol. En dan komt er een bus. Da's niet de goede, maar die daarna wel. De weg is zo steil en zo slecht, dat we met de bus 3 uur doen over 30 km. Het lag echt niet aan het aantal bushaltes.
    Helaas missen we zo wel een stuk apart woud en eindigen we uiteindelijk op 611 meter. Zitten we wel meteen in een tropische deken. Maar anders hadden we nog 2 dagen moeten duwen of zo. En een afdaling in de mist over zo'n hobbelgebeuren is ook niet alles. En het was ook lang niet aldoor een afdaling. Toch een heel klein beetje jammer.
    We vinden een soort van camping bij een ranche waar een arena is voor stierenvechten en allemaal militairen in tentjes slapen. We kunnen een biertje drinken en ook wat eten. Hartstikke leuk.
    De disco die midden in de nacht begint is wat minder idyllisch.
    Maar met dat ik dit getyped heb en mijn foto's geupload, stoppen ze ook weer om 2 uur.
    TOP. Welterusten.