27-5 Voor Las Peñas

May 27, 2018 in Ecuador

Bij het ontbijt komt de meneer waar ik gisteren het bier heb gekocht nog langs, en later zijn vrouw, met verse broodjes en kaas voor ons en nog meer fruit. Zó lief. Zo fiets ik vandaag met zo'n 5 kilo fruit (en groente die we gisteren over hielden.)
    De route is mooi maar heftig. De klimmetjes zijn weer tegen de 10% bij vlagen. Ze zijn wel minder lang, maar 10 keer 500 meter is ook 5 kilometer. En koud is anders dus het zweet gutst van mijn neus en in mijn fietsbroek en dat vinden mijn billen niet zo lekker fietsen.
    Gisteren stonden bij ieder gehucht van 1 huis plaatsnaamborden van 100 m2, nu missen we de afslag omdat er nergens staat dat we al in Montalvo zijn. Gelukkig hebben we een 2e kans, die lukt: zelfs onverwacht asfalt, dat ook plotsklaps weer stopt. De weg blijft echter goed fietsbaar (vinden mijn billen minder). Ergens zijn we opeens de plantages en woest groene natuur uitgefietst en in een soort western terecht gekomen. Heel bijzonder.
    Julcuy is echt 3 keer niets, we besluiten door te gaan naar Agua blanca, maar we fietsen langs zo'n mooie kampeerplek, met riviertje, dat we stoppen en zwemmen (warm water!). Ziljoen vogels waarvan de meesten uit zicht blijven, maar heel even muziek ergens vandaan.
    Komt een man langs op een mountainbike: "goeiedag". Alsof er iedere dag 2 fietskampeerders staan!
    En nu is het stil op 1 hond na en krekels en hartstikke donker, op de volle maan na.
    Wauw.