4-6 Guayaquil consulaat

June 4, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Na een onrustige nacht met een autoalarm zitten we om 9 uur op het consulaat. Daar kan alleen een noodpaspoort aangevraagd. Een eventueel echt paspoort kan alleen in Lima. Veel kosten, weinig wol.
    Wat ook weinig lol is, is dat ik de afschrijvingslijst van de verzekering bekijk en al mijn spullen afgeschreven blijken te zijn. We leren een heel handig nieuw trucje van de mevrouw op het consulaat om een hotel te zoeken in Ecuador namelijk: booking.com. Zucht. Zitten we vanaf overmorgen voor minder dan de helft van het geld in een hotel met zwembad. Grrr.
    Dus trakteren we onszelf maar op een heel lekker nieuw t-shirt (in de aanbieding hoor).
    Verder sjouwen we de halve middag door de stad op zoek naar een portemonnee. Dat lukt nog niet, maar wel nieuwe torks en inbusjes, want mijn multitool is ook weg. Het is hier gelukkig niet zo duur. Ik kan hier ook voor 4 dollar een aluminium pannetje kopen.
    De rest moet vrezen we ingevlogen worden, want de "outdoorwinkel" op maps en me verkocht alleen shampo en mottenballen. Maar gelukkig heeft Karin een vriend die dat vaker doet en de DHL hebben we ook al gevonden.
    Kost wat, maar dan hebbie ook wat. Of komt er iemand per ongeluk binnenkort deze kant uit? 😉