• Day 40

5-6 Guayaquil st Anna

June 5, 2018 in Ecuador ⋅ 🌙 24 °C

Veel bestellingen 's morgens en denkwerk gisteravond omdat thuis de koelkast stuk is. Ook daar een beslissing over genomen en gemaild met mijn super-buurvrouw.
    Daarna naar de moeilijk vindbare tourist info. Daar mogen we onze fietsen niet langs een hek zetten, want het is een autoparkeerplaats. We verstaan opeens geen Spaans of gebarentaal meer. Toch een beetje eng vind ik. Binnen is een enthousiaste mevrouw met super info.
    Naar het oudste stuk van de stad gefietst en daar gelopen en lekker absurd veel foto's gemaakt. Raar dat sommige trappetjes afgeraden worden "peligroso" en dat word je dan verteld door zwaarbewapende bewakers, die op de rest van de route staan. Wij risceren even niets dank u, en lopen van bewaker naar bewaker. Toch heel erg leuk, en lekker veilig!
    's Middags besloten dat ik niet als roze rolmops door het leven wil. Daarna naar de artesanial markt. Daar is veel al dicht maar wel geslaagd voor waar we voor gingen.
    's Avonds plannen voor alle leuke dingen die we nog willen gaan doen!