9-6 Guayaquil - Cerro Blanco

June 9, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 23 °C

Na wat gezoek op booking.com en omdat we morgen pas weten of we geld terug krijgen als we eerder weg gaan, gaan we eerst maar gewoon vandaag vieren. Heerlijk ontbijt vlakbij een optie-hostel. En omdat we drukke wegen vermijden (moet je wel regelmatig door een park of door een voetgangersstraatje) komen we ook nog langs een Chinese tempel/klooster. En dan merk je pas goed wat die eindeloze herrie met je doet, want daar was het stil. Net of je pas echt adem kunt halen.
    Daarna met de bus naar Cerro Blanco. Hilariteit omdat we voor een fabriek staan, en we een ander beeld hadden van een beschermd bos. Kwam goed.
    Laten ze je eerst toegang betalen, en dan zeggen ze dat je te laat bent voor een tour van 3 uur, terwijl het park nog 4 uur open is. Kwam goed.
    Lieve gids, haar engels is beter dan mijn spaans en ze weet veel en legt leuke dingen uit. Enig minpuntje: heel Guayaquil is zo plat als de pest. Gaan wij wandelen: 1 heuvel en jawel: 10% omhoog en weer terug.
    Op het bus station gevraagd of we een kaartje kunnen kopen zonder datum, we moeten van de ambassade een digitale reservering maken zonder datum, maar we snappen niet waarvoor of hoe dat zou kunnen. Nou, met een buskaartje kan het i.i.g. alvast niet.
    Met de fietsen ophalen op het busstation, goddomme weer een vingertje, terwijl hijzelf of zijn collega erbij stond toen we ze parkeerden. Hij wil Karins naam weten: Klazina Veen. En dan gewoon weglopen, dat is dan wel weer fijn. Hij er zo'n beetje halfslachtig achteraan. En nee: er is daar geen fietsenstalling die we te ver weg vonden.
    Leermoment: ik wil mijn krab voortaan gefileerd. En rijst die alleen is gebakken vind ik niet lekker. Karins betraande gezicht (van het lachen) maakte het ploeteren de moeite waard. Jammer dat mijn handen echt te vies waren om in de buurt van mijn fototoestel te komen. Fijn trouwens dat we nog wat maaltijdsalade over hadden. Biebop was al bijna klaar, zo laat waren we.