20-06 Alausi

June 20, 2018 in Ecuador

Vanochtend telefoon van Fedex. Ons pakket komt zo niet door de douane want er zit een gebruikte telefoon in, dat mag niet. Nieuw mag wel. Hij kan de telefoon er uit halen en terugsturen (kost weer wat). Als hij dat niet doet krijgen we problemen en onze spullen helemaal niet.
    Onze ochtend begint dus fijn. Het voelt zó oneerlijk, je mag wel met telefoon het land in, maar als hij hier dan wordt gestolen........
    Vervolgens bussen we met fietsen en overige meuk naar Alausi. 4,5 uur maar liefst, maar de weg is dan ook bij vlagen weg. En gemiddeld genomen best weer rete stijl.
    Wat ons nu pas opviel: je mag in de bus niet roken, geen bier drinken, het zal wel niet schieten zijn, maar wij dachten geen nietpistolen meenemen, je hond mag niet aan de lijn en geen afval in de afvalbak gooien. Snappen we meteen waarom het zo'n zooitje is overal.

Eindigen we in een hele mooie glimmende hostel, lekker fris buiten; kan het raam niet open en er is 0,0 ventilatie. Goh, wat zal ik lekker slapen. 😣
    (het viel mee via een raampje in de badkamer en eerst een tijd de deur open)