29-7 Iquitos - boottour

July 29, 2018 in Peru ⋅ 🌧 23 °C

Om 9 uur lopen we al op de pier, foto's en daarna nog tijd voor een moccachino voordat we om 10 uur met een boottour gaan. Natuurlijk wordt dat half 11 want er moeten nog andere mensen mee. Geeft niet, we zitten lekker te kletsen met Jackie en haar collega. Die doen hier onderzoek naar broeikasgassen maar hebben vandaag vrij. Het grootste deel van de tocht gaat door havens, wel een beetje jammer. Wel leuk om een drijvende benzinepomp te zien. Dan naar de snakefarm. Dat blijkt een dierenopvang te zijn. De dieren gaan terug de natuur in. Al vraag ik me af wat ze dan met zo veel parkieten moeten. Maar een aantal dieren mag je vasthouden. Erg gaaf en interessant.
    Daarna naar Bora. Er wordt nogal plichtmatig gedanst en gezongen, maar ik vind het toch leuk.
    Op de terugweg langzaam gevaren, maar helaas geen dolfijnen gezien.
    We eten wat en gaan terug naar de hospedaje.
    's Avonds gaan Karin en ik nog iets kleins eten. Soort kermis zonder kermis. Allemaal mensen op de been, kraampjes, straattheater, treintje, en een soort borden waar je met muntjes op kan gooien. Leuk. Vooral omdat de gids gezegd had dat er niets te doen was in Iquitos, alleen er omheen.
    Morgen schijnt ook alles dicht te zijn. Voor het eerst in drie maanden dat er winkels dicht zijn!
    In Iquitos staan trouwens net zulke mooie gebouwen als in Cuenca, maar hier is duidelijk minder geld voor onderhoud/opknapbeurt. Misschien moeten ze ook proberen om op de world herritage lijst te komen. Toch bizar idee dat alles wat je ziet per boot is gekomen.