7-8 Cocachimba

August 7, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Ontbijt, boodschappen, ouwehoeren met de mevrouw van de hostel, half elf rijden we weg. In de hoofdstraat nog meer boodschappen, maar beleg voor op brood lukt niet. We vergeten de mayonaise.
    Dan rustig klimmen richting de afslag naar de waterval. Fietst fijn, mooie route, maar het is bewolkt en fotografeert niet zo. Het is ook niet spectaculair. Gewoon o.k.
    We eten wat in het restaurant bij de afslag. Tortilla verde voor mij en kip met friet en rijst voor Karin.
    Als we verder fietsen wordt Karin hartstikke beroerd. Het is vrij stijl, we moeten een stuk duwen. Niet handig meteen na het eten.
    Na 2 km. komt er een pickup. Die wil haar gelukkig meenemen met fiets en al.
    Ik fiets door, het ergste blijkt achter de rug en ik kan bijna alles fietsen. We treffen elkaar bij de ticketoffice.
    Kampeerplek zoeken is lang niet zo simpel als I-Overlander zegt. We proberen Francesco: te stijl om er te komen, iemand waar we een tent en camper zien staan: te nat. Zijn vriend, nee, Sergio: onduidelijk, niet thuis en te stijl (ik was er heen gelopen), grasveld naast ticket office (waar I-Overlander zei dat we konden staan): mag niet.
    Ondertussen begint het te regenen. We gaan richting hostel. Of we daar in de tuin mogen staan: ja.
    Hebben we alles met hangen en wurgen opgezet, komt ze zeggen dat we om 8 uur morgenochtend weg moeten, want dan komen er heel veel mensen. Grrr. We zeggen 9 uur; is o.k. Om half tien hebben we paarden gereserveerd, later kon niet helaas.
    Niet helemaal het kampeergevoel wat we zochten helaas.