17-8 Revash

August 17, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 14 °C

Omdat het "fietspad" zo goed beviel, fietsen we het nog 2 keer vandaag.
    Nee hoor, maar anders moesten we om 5 uur vanochtend met een busje (want de weg wordt afgesloten) en konden we pas om 2 uur terug. (en volgens mij gaat die weg pas om 5 uur weer open.
    Dus zakken we zelf stroomafwaarts om half 10. Zoeken best lang naar een taxi en belanden uiteindelijk voor 60 soles in een vracht-tuctuc met wij op een plankje en de fietsen achter ons. 2 mensen hadden gezegd dat de weg prima te fietsen was, 1 gaf nog met zijn hand aan dat het wel slingerde, maar redelijk vlak was. Ik twijfelen. We hadden toch dik 800 hoogtemeters zien staan? Dus toch de tuctuc.
    Duh. Vlak? Zelfs de tuctuc explodeerde zowat en zie verder foto 5. We zijn om half 1 pas boven: 1 uur drie kwartier!
    We moeten een gids voor uitleg (spaans) en anders is het gevaarlijk. We willen niet en ik kom er onderuit door te zeggen dat ik eerst even naar de baños moet.
    Dan 20 minuten lopen (dus 30) naar Revash zelf. Dat is mooi, maar ik vind het toch afstandelijk. En waar is het gevaarlijk dan?
    Om 4 uur zijn we pas weer beneden en haasten ons enigszins over ons "fietspad".
    We zien het allebei niet meer zitten om de drie sites langs het nergens op staande weggetje te gaan proberen. De info varieert weer nogal. Nu proberen we ons morgen met de bus op 3600 meter te laten droppen. Moeten we wel al om 6 uur 's morgens instappen. Oeps.