4-9 Aju Lima

September 4, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Ontbijt met humita en koffie. Omdat de mercado nog grotendeels dicht is, vraag ik bij de wasserij of ik hun stift mag lenen (plumeau heet dat, blijkt). Dat mag en ik schrijf een groot verzoek tot handle with care op beide zijden van mijn hoes. Geef ik ook meteen de fooi die ik gisteren al wilde geven. Weer een Venezolaan trouwens. Onvoorstelbaar, 6 jaar geleden vloog hij nog naar Amsterdam, nu je land uit moeten vluchten voor o.a. een inflatie van een miljoen (!!) procent. Ik kan me er niets meer bij voorstellen.
    Schoon vertrekken, zonder vragen uit te lokken van NZ immigratie blijkt moeilijker dan gedacht: de vloer van de kamer geeft rood af. Is wel makkelijk afwasbaar gelukkig. Wordt een soort voetje van de vloer via handdoeken op het bed en zo.
    Op weg naar het vliegveld lukt die lelijke hond nog! Haha.
    Nog steeds verkeerschaos, leve de fiets. Inpakken en inchecken gaat goed, op het betalen van de fiets na. De rij beweegt 20 min. helemaal niet. Iemand achter me, die zijn vlucht moet halen, geeft het al op. Gelukkig blijkt er nog een rijloze rij aan de andere kant van de hal. Floep door de douane en de security. Even heel happy dat ik in Peru heb mogen zijn en dat ik nou weer zo iets gaafs ga doen. Mijn laatste batidas hier.
    Een uur van te voren inchecken is echt 3 kwartier van te voren en we vertrekken zelfs te vroeg. Aju Peru. Misschien tot ziens.